joi, 8 decembrie 2022

BEZELE UMPLUTE


8/31 ➤ Provocarea lunii decembrie 31 de povești pentru 31 de zile.

Mi-i inima ghem de spaimă. Va veni în noaptea asta telefonul cu A murit ori mâine dimineață. Căci încredere în spital pentru un alt final, n-am! Ca-n ăst an n-am conștientizat nicicând atât de limpede că n-avem garanția vieții nici măcar pentru clipa următoare. Și ce mă mai enervam în copilărie când îl auzeam pe bunică-miu: Să trăim până atunci ș-om vedea. Nu conta că pân-atunci presupunea zece minute, două zile or cinci luni. El nu-și făcea planuri!

- C. de-ți mai amintești figurile de campion de la box, dă-i un K.O. Nesuferitei și închide repede meciul!

Așa scriu la Proiectul special, paralizată de spaimă. 

***

Povesteam la tortul mov că din teama de a nu rata noi macarons, am ales să decorez tortul cu bezele umplute, deși cererea specială fu pentru cei dintâi. Fetița sărbătorită îi iubește, pare-se însă că nu fu dezamăgită de folosirea rezervelor.  


În laborator bezelele erau umplute cu cremă șuhaida. Nu cred să mai știu rețeta, dar n-aș fi adus cremă neagră la decorat. Am folosit crema destinată pentru umplut macarons în cofetărie: 300 grame ciocolată topite cu 100 grame frișcă lichidă

Ingrediente pentru  bezele (2 tăvi):

  • 3 albușuri
  • 280 grame zahăr tos
  • 20 grame zahăr vanilat
  • 75 grame apă
  • colorant gel mov și roz
  • pentru decorare: 60 grame fulgi de cocos, bombonele,  granule și perluțe, zahăr colorat 

Am scris AICI zilele trecute prepararea bezelelor decorate


CREMA DE CIOCOLATĂ
  • 225 grame ciocolată de zmeură
  • 75 grame smântână pentru frișcă

PREGĂTIRE CREMĂ ȘI UMPLERE BEZELE

Pentru cremă am mărunțit ciocolata și am pus-o într-o crăticioară împreună cu frișca. Am lăsat vasul pe aburi, amestecând cu atenție,  până ciocolata s-a topit în totalitate. După răcorire am dat-o bine acoperită la frigider peste noapte. 


A doua zi am mixat-o.
 

Înainte de a începe umplerea bezelelor, le caut perechile și le așez unele lângă altele. 


Cu ajutorul unui poș la care am atașat un dui drept am turnat cremă pe jumătate dintre bezele. Le-am acoperit cu perechea capac și le-am păstrat în cutii închise la loc răcoros, lipsit de umezeală,  până la consum.
 


ALTE MENȚIUNI
  • În funcție de tipul de ciocolată folosit la cremă, aceasta va fi mai aerată sau mai densă. Eu cumpăr de la o prăvălie la vrac ciocolată caramel, cu portocale sau zmeură și nu se prea spumează. Am încercat s-o las de trei ori la rece, respectiv s-o mixez de 3 ori și tot densă rămâne. În laborator adesea se folosea pentru macarons nemixată, doar temperată. Acum n-am avut probleme cu ea, dar toată vara fu chinu naibi să umplu fursecuri. 
  • Am folosit bezele umplute și la decorarea unor tortulețe de Sfântul Nicolae, pe care le-am congelat. După decongelare bezelele și-au păstrat forma și textura. 
  • Deși aș fi putut jura că eu atâta zahăr nu mănânc, mi-or plăcut foarte mult. Ciocolata o completat perfect bezelele vanilate. Sigur, am gustat una, n-am mâncat un kil. 

  • Din cantitățile descrise rezultă aproximativ 50 de bezele umplute (circa 600 de grame). 

Iertare pentru lipsa de claritate a pozelor. Zice B. că de vină, pe lângă neștiință,  mi-i tremurul mâinilor. 

⧭ Celelalte rețete de bezele  sunt arhivate în sertarul ACESTA. 


_____________________________________

Provocarea 31 de povești pentru 31 de zile este orânduită astfel: 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu