miercuri, 3 februarie 2021

NEGRESĂ CU MULTĂ CIOCOLATĂ

Am căutat special o rețetă de negresă. E printre deserturile mele preferate, după cum o dovedește și pomelnicul din final. Mă gândesc să-i dedic toate vinerile lunii martie.  Am ales-o, dintre multele variante disponibile, pe aceea pentru care aveam toate ingredientele în casă. Într-o săptămână am pregătit-o de două ori, atât de încântată mi-s de ce-am găsit în darul cel prețios de la Mouad, catalogul Patiseria de acasă


Cantitățile din rețeta originală (din poză) sunt pentru tava 20 x 20. 

INGREDIENTE NEGRESĂ CU MULTĂ CIOCOLATĂ (700 grame, 25 x 21 centimetri)

  • 3 ouă
  • 250 grame zahăr
  • esență de rom
  • 150 grame unt topit și răcit
  • 125 grame făină
  • 75 grame cacao
  • 3 grame sare
  • 5 grame praf de copt
  • pentru decorare: 50 grame ciocolată cu lapte, 10 grame ulei, porumb crocant



PREPARARE NEGRESĂ
  • Ca la toate cocăturile, pasul zero este aprinderea cuptorului și tapetarea tăvii cu hârtie cerată. Cartea îl cere la 175 de grade preîncălzit.
  • Se topește untul și se lasă la răcit.
  • Se bat ouăle întregi (albușuri + gălbenușuri) cu zahărul până își triplează volumul și nu se mai simt între degete granulele de zahăr. Folosesc pentru etapa aceasta mixerul la viteză mare. 
  • Am încorporat apoi la viteză mică untul răcit.
  • Am cernut sarea, făina, cacao și praful de copt peste amestecul anterior.
  • Le-am încorporat tot cu mixerul la viteza cea mai mică. Am obținut un aluat gros.
  • L-am răsturnat și nivelat (pe cât posibil) în tava de copt acoperită cu hârtie cerată.
  • Sursa recomandă coacerea 25 - 30 de minute la 175 de grade până trece testul scobitorii, cu atenție mare pentru a nu depăși timpul optim și a usca prăjitura. Eu am copt 40 de minute la 190 de grade la cuptorul meu cel foarte special.
  • Se răcește pe un grătar. 
  • Înainte de decorare, răcită complet,   am decupat-o cu o formă rotundă și o alta pătrată. Se poate sări pasul și se porționează în dimensiunile dorite la final.
  • În carte avea o glazură specială (vezi poza). Am preferat să o decorez cu ciocolată de lapte. Am pus ciocolata bucăți într-o crăticioară cu uleiul și pe aceasta pe aburi (într-o cratiță mai mare în care fierbe apă) până s-a topit. Am turnat-o într-o pungă curată, pe care am tăiat-o la un colț și am mâzgălit cu ea negresa. Prima dată când am testat rețeta am desenat dungi și pe verticală și pe orizontală. Și abia apoi am decupat. A fost puțin mai greu pentru că ciocolata s-a întărit și decupatorul a spart-o. Ciocolata se poate topi direct în pungă. Recomand pentru pasul acesta mărunțirea ciocolatei cu o răzătoare. Punga cu ciocolata legată într-un colț se scufundă câteva secunde în apă caldă. Se șterge bine, se taie un colț foarte mic și se decorează negresa. 
  • A doua oară doar pe verticală am turnat ciocolata pe negresa deja tăiată și am adăugat porumbul cât ciocolata era încă moale. 


ALTE MENȚIUNI

  • În rețeta originală sunt 400 grame zahăr (!!!).
  • Tot la sursă, cacao este 100 grame. Am încercat această versiune prima dată. Mi-a plăcut mult datorită gustului ușor amar. Dar mi-am dorit-o mai pufoasă și nu m-am priceput decât să reduc cantitatea de cacao. Probabil va mai exista și o a treia încercare. 
  • A doua oară am folosit doar 75 de grame cacao. Negresa a ieșit mai puțin densă, dar mult mai dulce. Așa că o voi reface cu 200 zahăr, 75 cacao. Atunci am decorat-o cu rodie, preferata pruncului. 
  • Am folosit aceleași forme pentru decupare. Îmi plac grozav!
  • A doua oară am uitat de untul lăsat la răcit și l-am încorporat la final. N-aș zice că fură diferențe față de folosirea lui imediat după zahăr. 
  • Porumbul special pentru decorat prăjituri l-am cumpărat de la un magazin care nu mai există și-i un produs Dr Oetker. Este foarte interesant în combinație cu negresa: ușor sărat, foarte crocant, blatul extrem de ciocolatos.
  • Nu este o negresă umedă, ACI arhivată o astfel de rețetă. Este mai degrabă ca o ciocolată de casă coaptă, de există așa ceva pe lume. 
  • AICI e o negresă minunată cu sfeclă și banane (rețetă de post). 

  • Negresa cu gem de clementine este arhivată AICI


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu