vineri, 26 februarie 2021

BISCUIȚI SĂRAȚI

 

➽ Proiectul Fiecare vineri din februarie cu biscuiții ei sărați (4)

Pentru ultimul episod al seriei l-am întrebat pe Google ce propuneri are. De regulă urmez doar trimiterile spre cele câteva bloguri de le cunosc.  De astă dată mi-o atras atenția unul nou-nouț, chiar  cel mai frumos nimerit în ultima vreme. AICI este sursa și voi reveni cu alte recomandări repede. 


Ingrediente pentru 300 grame biscuiți sărați (50 buc.)

  • 250 grame făină albă
  • 4 grame praf de copt
  • 115 grame apă
  • 25 grame ulei de măsline sau vegetal
  • 2 grame sare
  • 2 grame boia dulce
  • piper negru
  • în plus ulei pentru uns biscuiții și sare de mare pentru presărat


Preparare biscuiți sărați

➖ Într-un bol am amestecat cu mâna toate ingredientele (am folosit ulei de măsline) până am obținut un aluat omogen, moale, ușor lipicios. Autoarea recomandă a nu fi frământat pentru că se va rupe la suprafață. 

➖  Am presărat puțină făină pe bila de aluat (dedesupt și deasupra), apoi am înfoliat-o. 

Am păstrat-o  la frigider o oră. 

Am scos aluatul de la rece (are 400 de grame) și am rupt bucăți mici pentru a le putea întinde cât mai subțiri. Să citim ziarul prin ele zice regula. Pentru întindere am folosit un sucitor înfăinat și blatul pe care am lucrat aluatul a fost și el presărat ușor cu făină. 

Am tăiat aluatul întins, făr să urmăresc forme regulate, în bucăți mici. E o bucurie jocul acesta!

În tava acoperită cu hârtie cerată am așezat biscuiții. Nu se lățesc, eu am copt vreo 4 tăvi până am observat risipa de curent. La distanță de un centimetru între ei aș fi copt doar 2 tăvi. 

Biscuiții așezați în tavă i-am uns cu ulei vegetal folosind o pensulă de silicon (se cerea stropirea, dar nu am găsit pulverizatorul). Am fost atentă ca pensula să fie foarte bine scursă de ulei când am uns aluatul. Prea mult ulei înmoaie  biscuiții. În rețeta originală acum erau presărați cu sare de mare, eu am sărit acest pas.

I-am copt la 220 de grade în cuptorul preîncins până s-au rumenit, fără a se arde. 6 minute timp de coacere zice cartea. Atenție, se ard foarte ușor și repede! 

I-am lăsat să se răcească și i-am adunat în boluri. 



ALTE MENȚIUNI

✔ Am pregătit biscuiții într-o seară în care oricum aș fi rămas la bucătărie pentru serialul preferat, care nu-i desen animat. Deși autoarea o avertizat că-i o rețetă consumatoare de timp, n-am prea crezut-o. Mi-o luat vreo două ceasuri și chiar de am fost pe cât de posibil atentă (deh, televizorul) ultimele două tăvi le-am cam ars. 

✔ Băieții au tăvălit biscuiții prin ketchup. Mie mi-au plăcut foarte mult așa simpli, crocanți. Aproape că n-am nicio idee despre cum i-aș putea transforma. În rețeta originală se recomandă a fi consumați cu pateuri, creme, supe, tocane și variați cu mirodenii, chilli, semințe. 

✔ La sursă există informația că pot fi păstrați până la o săptămână într-un recipient închis ermetic. Eu i-am lăsat peste noapte într-un bol neacoperit și mi-au plăcut mai mult a doua zi decât imediat după coacere. Erau mai uscați, deci mai crocanți. 

Din cauză că vechiul sucitor mi-o fost făcut scrum de pisoi, m-am chinuit cu unul de jucărie ce-l am pentru fondant. N-am prea izbutit să-i întind perfect pe toți. Ratații n-au format golul de aer, dar au fost la fel de gustoși, texturile le sunt identice, exact ca la chipsuri. Seamănă foarte bine cu turtele de Crăciun neînmuiate la crocănțeală, făr de condimente au același aluat. 

✔Se încheie astfel încă un proiect minunat. Cel din ianuarie, care o avut ca vedetă rulada, se găsește p' ACI. Martie poate va fi cu vineri tortuloase, poate că nu. Mi-or cam intrat (în sfârșit!) timpii liberi la apă. 


____________________________________

În arhivă, celelalte  rețete ale seriei

✔ Biscuiți cu brânză

✔ Biscuiți cu măsline




✔ Rețete (peste 30) din aceeași categorie pot fi găsite accesând eticheta biscuiți, ACEASTA



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu