luni, 13 martie 2017

3 variante de vafe sărate



Când bibileam aparatul pentru copt vafe de trimis la plimbare pe Olx, mi-am dat seama că pe Zambetania n-o ajuns nicio vafă. Și nu-l am decât de vro 5 ani, timp în care l-am folosit adesea. Renunț la el doar pentru că îmi doresc unul pentru vafe pătrate.

De ce prefer vafele:
  • se pregătesc foarte repede, de nu dorm pe mine, în 15 minute le-am și mâncat
  • când aud un neprevăzut trec pe la tine, sper să ai ceva dulce nu mai intru-n panică, ci topesc untul
  • sunt gustoase și calde și reci, le prefer pe cele calde
  • pentru acces la calde, păstrez compoziția în frigider și coc când vine pofta, o zi - două
  • e metoda ideală de a consuma ce am prin casă sau frigider, de la resturi de verdeață, legume conservate sau congelate, brânzeturi, bucăți de friptură pân la picături de ciocolată, fructe,



La început am încercat zeci de rețete de pe internet, pân la urmă am rămas pe repetare doar cu cele din manual și o bază pe care o folosesc și la dulci și la sărate. 

Baza pentru aluatul de vafe sărate  (3-4 bucăți):
  • 1 ou
  • 125 grame lapte
  • 110 grame făină
  • 5 grame praf de copt
  • 50 grame unt topit și răcit
  • 50 grame cașcaval - îl dau o parte pe răzătoarea mare, o parte pe aia mică
  • sare nu prea adaug,  are untul, cașcavalul or  un alt ingredient de adaos
La bază adaug:
  • fie 50-60 grame măsline verzi, negre tăiate feliuțe, ceapă verde tocată 

        • fie tonul mărunțit scurs dintr-o conservă - 100 grame  și câteva boabe de porumb. Este delicioasă varianta aceasta cu roșii cubulețe, dar iese un fum la copt de mă lipsesc.

        • fie 50-60 grame mix de legume congelate. Le folosesc pe acestea de la Lidl, scot untul aromatizat de acolo, îl completez până la 50 de grame cu unt normal. 
           
        În funcție de cât de proaspete, congelate, conservate sunt ingredientele de adaos, mai suplimentez făina sau laptele așa încât să obțin o compoziție densă, mai groasă decât cea de pandișpan.


        FACEREA 
        1. Întotdeauna primul pas este topirea untului. Cât acesta se răcește pregătesc ingredientele care sunt de tăiat, tocat, scurs, răzărit.
        2. Bat cu telul oul și adaug laptele, apoi făina cu praful de copt cernute împreună.
        3. Răstorn în compoziție celelalte ingrediente specifice (măsline, verdeață, ton, condimente diverse, etc.) și amestec doar cât să le încorporez.
        4. La final adaug untul răcit dar în stare lichidă încă. La fiecare pas amestec cât mai puțin posibil, așa încât la final să obțin vafe pufoase.
        5. Dacă nu am o compoziție densă, mai adaug jumătate de lingură de făină, dacă e prea solidă completez cu 1-2 linguri de lapte.
        6. Torn cu polonicul mic aluat în mijlocul  aparatului încins, închid capacul presând ușor și când îmi dă undă verde de copt, scot vafa.




        Sper să am răgaz și pentru cele 3 variante dulci până pleacă aparatul. 

        3 comentarii:

        1. Am si eu un aparat 3 in 1 care are si tavite pentru vafe. Am incercat o singura data sa fac si au iesit necoapte. Nu ne-au placut, prin urmare nu am mai folosit tavitele alea si folosim aparatul doar pentru sandwich. Cam cate minute le coci tu pe ale tale? Ca daca ma bezez pe becul meu verde o sa mai arunc o tura de compozitie cu care nu am ce face :D

          RăspundețiȘtergere
          Răspunsuri
          1. Pe cele cu zahăr le coc 1 minut, am verificat special în seara asta, habar n-aveam. Pe cele sărate le coc mai mult în funcție de ce pun în compoziție, undeva între 2 și 3 minute. Ridic capacul când am verde, văd că nu-s bronzate, las iară capacul pentru încă o tură sau mai puțin. Nu am idee cum funcționează cel cu tăvițe, dar ar trebui să mai experimentezi până-l ghicești. Eu în seara asta am copt 5 în câteva minute, cu totul nu cred c-am consumat 15 minute și-mi ajung pentru 3 mese din dieta minune, dimineață cu lapte, gustarea de la 4 cu dulceață și următoarea de la zece simple or nu.

            Ștergere
          2. Cu cat vinzi aparatul soro? Il cumpar eu! Vorbesc foarte serios!

            Ștergere