joi, 8 octombrie 2015

Prajitura cu dovleac si crema de branza




Că visez crema de brânză şi-n borşuri, am zis deja. Că iubesc dovleacul şi nu-l refuz nici de mi se oferă crud, iară am scris. În arhivă l-am experimentat pe portocaliu în tot ceea ce mi s-o năzărit: fiert în cafea, copt fursec sub formă de domnia sa dovleacul, grisine, chec și ce-oi mai fi uitat, combinația cu sfeclă roșie.



Căutam să fac pentru Buna o negresă cu dovleac. Am găsit-o-n cartea de se vede. O am din darurile de la C., deci vro 5 ani tot are. Am mai încercat din ea blatul cu ciocolată, de vro 3 ori testat, de vro 3 ori ratat, prăjitura cu portocale, tot la eşecuri şi acuş tarta cu dovleac. Că nu m-am putut abţine să dovlecesc tot etajul, se va demonstra în cele ce urmează. Mi-a plăcut mult rezultatul final, blatul adică, e foarte dens, aduce la consistenţă cu ciocolata de casă, îl refac în varianta originală, firește că-n varianta mea la cea originală.






BLATUL - copt într-o cratiţă de 18 cm ca bază pentru asamblarea-n tava de 16 cm, am folosit 1/2 din cantitățile tipărite căci acolo nu zicea dimensiunile tăvii.
Ingrediente
- 350 grame dovleac
- 60 grame pişcoturi de şampanie zdrobite - cu astea am înlocuit în capul meu pricomigdalele, pe care chiar de le-aş avea pe stoc, tot nu le-aş risipi pe alte copturi
- 30  grame migdale măcinate - le-am adăugat tot ca să-mi iasă socoteala pricomigdalelor
- 2 ouă - trebea unu să fie ca-n carte
- 75 grame făină
- 75 grame zahăr
- 5 grame cacao
- 30 grame unt topit
- 1/2 plic drojdie - la refacere voi folosi bicarbonat și praf de copt
- scorțișoară praf
- vanilie

În carte scrie ca dovleacul să fie fiert la aburi or copt. L-am copt și pasat.
Piureul de dovleac l-am amestecat cu gălbenușurile și ingredientele uscate. La final am adăugat untul.
Separat am mixat spumă albușurile și le-am încorporat în compoziția gălbenușurilor.
Am turnat aluatul format în cratița acoperită cu hârtie de copt.
La cartonată zice că se coace 40 de minute la 190 grade, io l-am ținut în cuptorul preîncins la foc mic 55 minute.
L-am lăsat la răcit.
După răcire l-am decupat pentru tava de 16 cm, 0,5 cm au avut marginile îndepărtate.



Crema de ciocolată albă cu dovleac
- 175 grame piure de dovleac copt
- 140 grame ciocolată albă
- 175 grame frișcă lichidă + 1 plic zahăr vanilat
- 4 grame gelatină + 30 grame apă - am avut prea puțină gelatină, de aia e așa aricit, că n-o fost perfect întărit - de tăiat s-o tăiat minunat după cum se vede, doar s-o desprins de folie ciufulit și io l-am ajutat să și-o desăvârșească.

Am pus gelatina la hidratat în apă.
100 grame frișcă lichidă cu ciocolata albă le-am topit pe baie de aburi.
După topirea ciocolatei am adăugat gelatina hidratată și am continuat să amestec pe aburi pân la dizolvarea acesteia.
Am adăugat piureul.
Am bătut frișca și am adăugat-o în ciocolata cu dovleac.
Am acoperit blatul așezat în tava de 16 cm și le-am lăsat la rece.

Crema de brânză
- 80 grame unt moale
- 45 grame zahăr pudră
- 150 grame cremă de brânză
- vanilie

Am mixat untul cu zahărul, am adăugat treptat brânza și la final vanilia. Am lăsat crema la rece 15 minute.
Deși blatul cu crema de dovleac o stat 2 ceasuri la frigider pân să adaug crema de brânză, pentru că nu era întărită dovlecoasa, crema de brânză o pătruns-o, ceea ce mi-a plăcut mult la secțiune.


Jeleul de dovleac - l-am adăugat pe prăjitură a doua zi
- 100 grame dovleac crud
- 50 grame apă
- 30 grame zahăr
- 3 grame gelatină

Intenția mi-a fost să obțin jeleul cu amidon, cum însă nu s-o-ngroșat, m-am sucit pe gelatină.
Am acoperit gelatina cu apă și am lăsat-o la hidratat cât m-am ocupat de dovleac.
Din păcate mâncasem tot dovleacul copt și mi-o  fost dificil ca dovleacul cel crud dat pe răzătoarea mare, apoi pus pe foc mic cu apa și zahărul, cât să dea în două clocote, dificil ziceam să-l trec prin sită pentru a obține un jeleu fin. Nu mi-o trecut prin cap să-l blenduresc.
Am adăugat în dovleacul cald gelatina hidratată, am amestectat bine pân la topirea acesteia, am lăsat la răcit și l-am adăugat jeleul peste crema de brânză. În juma de ceas o fost gata pentru pozat și luat calea pofticioșilor.



- Maria, da n-are gust de dovleac!
- Păi, Ale, e doar un kil de dovleac la un kil jumătate de prăjitură, ha!
 
 
E o prăjitură consistentă, sățioasă, grozavă pentru pohte dovlecești!
Luni la Vitual hug tot dovleac cu brânză și pe undeva pân la sfârșitul lunii pentru Cutia misterioasă combinația surpriză, adică dovleac cu brânză,  căci io una nu mă  mai satur de combinația asta.


2 comentarii:

  1. Nici n-am putut sa citesc acus reteta pentru ca mi-au luat ochii pozele ♥♥♥♥♥
    Fata, deja te-ai facut mare :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțumesc, Crisule! Am mare nevoie de energia din bucuria ta, săru mâna!

    RăspundețiȘtergere