vineri, 24 octombrie 2014

Minitarte cu cremă malaga

Tartele îs restante pe zambetania din ianuarie, de la Glista dulciurilor făr de număr. Atunci le-am pregătit cojile din aluatul rulourilor şi crema de lămâie (tot de acolo).

Le-am decorat cu flori din coajă de lămâie confiată, iaca aşa povestesc io reţete după un an de zile şi făr de poze. Mi-au plăcut foarte mult, e musai să le refac, dar la platourile cu prăjituri asortate am folosit aluatul de la nuci.


Dintr-o doză de aluat, din jumătate am copt coji  pentru 25 de nuci, jumătate l-am decupat pentru 25 de tarte. Cum am observat că tot lucrând cu fracţiuni de doză rezultatele variază, scriu reţeta pentru 50 de tarte, deşi eu am făcut 25.

Aluatul :
-         45 gr zahăr
-         60 gr unt moale 80% grăsime
-         70 gr untură
-         3 lingură cu apă
-         1 ou
-         3 gr praf de copt
-         330  gr făină
-         un praf de sare


Se amestecă toate într-un aluat omogen. Se întinde foaie cu sucitorul pe suprafaţa de lucru şi se decupează. Am tăiat coşuleţele pentru tarte cu decupatorul floare de 5 cm.


Indicat ar fi a întinde o foaie cât de subţire, la mine o arde cuptoru instant şi-i musai mai groasă. 



Pentru că filmuleţul de pe facebook despre cum se coc tartele (se întoarce tava de tarte cu fundu în sus, se aşază aluatul decupat pe forme şi gata) o ajuns la mine mult după ce le-am făcut, metoda mea fu:
-         am aşezat florile în forme
-         le-am acoperit cu hărtii de bomboane
-         le-am aşezat boabe de orez
-         le-am copt 10 minute, am îndepărtat chesele cu orezul şi le-am mai lăsat 5 minute la copt.



Crema malaga:
-         100 gr stafide
-         2 linguriţe esenţă de rom
-         150 -200 ml apă caldă
-         4 gălbenuşuri
-         40 gr zahăr pudră
-         30 gr amidon
-         200 ml lapte
-         200 gr unt 80% grăsime

Stafidele se lasă la înmuiat 2 ore în apa caldă cu rom.
Zahărul şi amidonul se cern, se amestecă cu gălbenuşurile şi laptele fierbinte. Compoziţia aceasta se pune la foc mic amestecând continuu până se îngroaşă şi se lasă la răcit. Untul se mixează adăugîndu-i treptat câte o lingură din budinca răcită. La final se încorporează stafidele bine scurse (câteva le-am păstrat pentru decorare).
Eu am umplut coşurile de tarte cu poşul, şi fu mare chin, căci  au trecut tare greu stafidele prin dui.

-         Da’ tartele alea cu gust de unt d’ ăla bun cu ce erau Maria ?
-         C-o cremă !
-         Aha !

5 comentarii:

  1. Adica malaga asta e un fel de stadiu al desavirsii untului ... din momentul ala trebuie sa uiti de pine prajita cu unt si sare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A., malaga mea n-are taman vinul de Malaga de la care-i vine botezu:)))

      Ștergere
    2. da stiu . ..a ta e o MA-laga-RIE :)

      Ștergere
  2. O probez cu prima ocazie,cred ca de Sf.Mihail si Gavril crema aceasta.!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa te surprinda, Tori! Eu doar in varianta asta am facut-o de foarte multe ori (budinca de vanilie mixata cu unt gras si adaugate stafide din rom), dar zilele acestea am gasit-o pe internet si-n varianta cu frisca, tre sa fie grozava si asa.

      Ștergere