sâmbătă, 4 decembrie 2021

BEZELE PE BĂȚ

4/31➤ Provocarea lunii decembrie 31 de povești (or mai puține) pentru 31 de zile.

Pentru un tort, pe care-l voi publica în zilele următoare, aveam nevoie de bezele pe băț. Nu mi-am amintit rețeta ce-o foloseam în laborator. Erau albușuri bătute cu sirop fierbinte, dar n-am găsit cantitățile așa că am folosit ca sursă blogul în care am încredere deplină.  AICI rețeta Oanei pe care-am cocoțat-o pe băț. 



Ingrediente pentru 3 tăvi de bezele:

  • 160 grame albuș 
  • 320 grame zahăr 
  • 1 plic zahăr vanilat
  • 1 linguriță de oțet 
  • opțional colorant roz, bombonele

PREPARARE BEZELE

  • Am pus toate ingredientele într-un bol de inox și le-am amestecat cu un tel cât să se omogenizeze.
  • Într-o cratiță-n care să încapă bolul am pus la fiert apă. 
  • Am așezat bolul pe aburi, făr să atingă apa, și am amestecat continuu cu telul timp de 5 minute. Oana cere ca temperatura să ajungă la 70 de grade în vas. Am folosit un termometru, care fix după cele 5 minute mi-o indicat c-am atins șaptezeciul. Compoziția devine albă și rămâne fluidă.
  • Am pus bolul la mixer și la viteza cea mai mare am bătut albușurile 12 minute. Bezeaua este acum netedă, lucioasă și făr de granule de zahăr. 
  • Am aprins cuptorul la 100 de grade.
  • Am umplut cu bezea un poș cu dui stea. Apoi le-am testat pe toate pe care le aveam prin casă pentru că fu o joacă foarte plăcută.  
  • În tava cuptorului am așezat hârtie cerată și am început să torn bezele de dimensiuni și modele diferite. Nu cresc mult la copt, deci nu-i nevoie de spații mari între ele. Totuși din cauza bețelor nu am încăput pe două tăvi cum erau la sursă, ci pe trei. 
  • Pentru bezelele roz am adăugat în compoziția albă colorant pudră. Peste unele am presărat bombonele.
  • În cele mari am înfipt bețe de frigărui imediat pentru a folosi spațul rămas la bezelele simple, pe care le voi folosi tot pentru decorarea tortului. 
  • Am băgat tăvile în cuptor și pentru primele 30 de minute am păstrat temperatura la 100 de grade, apoi încă 45 de minute la 90 de grade. 
  • Le-am lăsat la răcit în cuptorul cu ușa întredeschisă înainte de a le desprinde de hârtie. Cam un ceas.

  • La sursă scrie că rezistă 2 luni depozitate în spații răcoroase și făr de umiditate. Nu scriu cât le țineam în laborator, că vine Protecția Consumatorului după mine. 



ALTE MENȚIUNI
  • Acum am găsit rețeta din laborator. Era cu titlul Pavlova și asta m-o derutat. La 100 grame albuș foloseam 100 grame zahăr. În rețeta Oanei cantitatea de zahăr este dublă. Se băteau albușurile spumă cu 25 grame zahăr. Separat se fierbea un sirop din 75 zahăr și 25 apă, care se adăuga peste albușul spumă și se continua mixarea până la o compoziție fermă, netedă, lucioasă. Le coceam 60 de minute la 120 de grade Celsius. Din 600 grame de albuș și restul ingredientelor înmulțite cu 6 obțineam 500 grame de bezele coapte. 
  • Pentru coacere am folosit programul cu ventilație. Nu știu de ar fi existat riscul, ca-n laborator, să-mi zboare prin cuptor foaia cu bezele, dar ca să fiu sigură am lipit cele 4 colțuri cu bezea. Uneori în cuptorul cel mare de la cofetărie ventilația era atât de puternică încât ne mișca polonicele cu care încercam să fixăm hârtia. Ce vremuri!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu