sâmbătă, 11 decembrie 2021

BISCUIȚI CU MARȚIPAN ȘI DOVLEAC

11/31➤ Provocarea lunii decembrie 31 de povești (or mai puține) pentru 31 de zile.

De când am pregătit întâia dată biscuiții cu morcov, i-am visat cu dovleac. Pentru că la testare am folosit dovleac crud, nu m-o impresionat rezultatul. Acum însă cu el copt și coajă confiată de portocale și lămâie, biscuiții sunt aromați, au textură de turtă dulce. Sunt delicioși.  


Ingrediente (pentru 800 grame biscuiți, 55 bucăți de 4 centimetri)

  • 100 grame dovleac copt pasat
  • 100 grame unt cu min 80% grăsime la temperatura camerei
  • 65 grame  zahăr brun
  • 10 grame zahăr vanilat
  • 300 grame făină
  • 1 ou
  • 100 grame marțipan la temperatura camerei
  • 2 grame (un vârf de linguriță) bicarbonat
  • 2 grame (un praf) sare
  • 100 grame coajă de lămâie și portocală confiată
  • pentru decorat:  zahăr pudră

PREPARARE biscuiți cu marțipan și dovleac
  • Am ras marțipanul pe ochiurile mici ale răzătorii.  Deși era moale, a mers foarte ușor.  

  • În bolul mixerului am pus untul moale tăiat cubulețe, zahărul brun și cel vanilinat, sarea, dovleacul, marțipanul și oul.  Le-am amestecat cu cârligul pentru aluaturi tari al robotului pân s-au omogenizat. 
  • Am încorporat treptat făina cernută cu bicarbonatul.
  • La final am adăugat cubulețe de coajă confiată.
  • Am obținut un aluat moale, lipicios, pe care l-am transferat într-o pungă de plastic.

  • Aluatul trebuie să stea la frigider astfel înfoliat cel puțin 2 ore. Eu l-am lăsat peste noapte. 
  • A doua zi am întins pe blatul de lucru ușor înfăinat aluatul în foaie cu grosimea de 1 centimetru. Am folosit un sucitor pe care l-am pudrat cu făină. 

  • Am decupat biscuiți cu forma pătrată.. 
  • I-am așezat în tava de copt acoperită cu hârtie cerată. Nu am păstrat distanță mare între ei. La copt vor crește  în grosime.

  • În cuptorul preîncins la 180 de grade i-am copt 15 - 20 minute. Se coc până se rumenesc, făr de a se arde. E musai a fi verificați pentru că din cauza marțipanului se vor arde foarte repede. 

  • Fierbinți i-am presat prin zahăr pudră. Nu i-am pudrat pe ambele părți, ci doar fețele. 
  • Am scuturat excesul de zahăr și i-am așezat pe tava în care i-am copt până s-au răcit complet.  

  • Se frăgezesc pe zi ce trece și pot fi păstrați până la o săptămână în cutii cu capac.  



    ALTE MENȚIUNI

    • Am făcut din prima doză dublă de aluat. Am copt fursecuri cu cireșe confiate din rest. Revin cu rețeta în zilele următoare. N-aș ști a zice care combinație a fost cea perfectă, nouă ne-au plăcut FOARTE mult ambele. 

    • În combinația improvizată astăzi nici marțipanul, nici dovleacul nu domină gustul cojilor confiate, dar împreună dau un rezultat care sigur ar fi fost diferit fără oricare dintre ele. 

    • Am mai scris că evit a cumpăra zahăr vanilinat la pliculețe de 8 grame (e foarte scump) și-l caut pe cel la pachet de 250 grame. 

    • Am nimerit, nu-mi amintesc unde, plicuri de Zahăr pudră cu aromă de vanilie și lămâie de la Dr Oetker. Am folosit pentru a tăvăli biscuiții și aroma de lămâie finală o desăvârșit gustul biscuitului. 

    • Am pregătit aluatul cu o seară înainte. A doua zi l-am scos din frigider și l-am decupat. Era suficient de moale încă  și cam lipicios. Pudrând blatul și sucitorul cu foarte puțină făină l-am lucrat mai ușor. Nu simplu ca pe un aluat de pâine, dar nici complicat nu fu.  

    • Avem o prăvălie-n sat care vinde toate mirodeniile pământului. Acolo am găsit coaja confiată. Am cumpărat-o pentru a decora prăjitura cu brânză și mere și tot mai am după biscuiții de azi. 


    • Ai noștri biscuiți îs de 2 zile în caserolă închisă, ăia care au supraviețuit,  și-s la fel de fragezi și aromați ca imediat după coacere.

    • Și după ce sunt pudrați cu zahăr nu sunt foarte dulci. 

    • Recomand. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu