miercuri, 11 martie 2020

RULADĂ CU OREO ȘI CREMĂ DE UNT


2/3 ➤  Crema de unt obținută din bezea și sirop fierbinte este foarte gustoasă și de se respectă pașii este ușor de pregătit în cantitate mare. Apoi de la crema de bază se pregătesc rapid alte variante delicioase. 
  • Cremă de unt, partea a doua, versiunea cu biscuiți Oreo.

De la ultimul tort ziceam că mi-o rămas foarte multă cremă de unt. Mă gândisem să fac un blat negru simplu pentru rulada cu Oreo (biscuiții tot de la tort mi-au rămas, i-am folosit ca pământ în grădina din fondant), dar am găsit o rețetă interesantă cu melasă în darul cel minunat de la Moad, catalogul Patiseria de acasă
  • Rulada coaptă în tava 30 x 45 centimetri a avut 1 kilogram

Ingrediente pentru blatul de ruladă
  • 3 ouă (separate albușurile de gălbenușuri)
  • 150 grame melasă
  • 10 grame unt topit - o lingură
  • 85 grame zahăr
  • 200 grame făină
  • un vârf linguriță bicarbonat - 2 grame
  • un praf de sare

Ingrediente pentru cremă
  • 300 grame cremă de unt - AICI este rețeta pentru 1.3 kilograme cremă
  • 150 grame biscuiți Oreo

Ingrediente pentru decorare
  • 150 grame cremă de unt
  • 100 grame biscuiți Oreo fără cremă


PREPARARE BLAT RULADĂ
  • În carte ouăle erau păstrate 30 de minute la temperatura camerei înainte de batere. Eu le-am ținut cât am pregătit celelalte ingrediente și tava.
  • Hârtia cerată pentru tava de copt am uns-o cu unt și apoi am presărat  făină. 
  • Tot acolo, la sursă,  gălbenușurile erau bătute cu zahărul până se îngroșau. Cum alt zahăr n-o fost trecut în listă, am mixat gălbenușurile doar cu melasa și cu untul topit cât să se omogenizeze.
  • Separat am bătut albușurile cu praful de sare până s-a format o spumă. Am adăugat zahărul în tranșe și am continuat baterea, cu mixerul la viteză mare, până am obținut o bezea tare. Așa zicea la carte, să se formeze creste tari. Eu presupun că și din această cauză am întins foarte greu blatul. Recomand o bezea mai moale, fermă, lucioasă, dar se formează ca un plisc de pasăre pe tel când o testăm. 
  • În albușurile bătute am încorporat ușor, cu mixerul la viteză mică, compoziția gălbenușurilor. 
  • În mixtura de ou am adăugat făina cernută cu bicarbonatul. Am omogenizat prin mișcări lejere, din sus în jos, c-o paletă. 
  • Am întins blatul în tava pregătită cu hârtia de copt. 
  • În cuptorul preîncins la 180 de grade am copt blatul 10 minute. În rețeta originală era copt la 190 de grade 9 - 12 minute. L-am testat cu scobitoarea. La carte metoda era apăsarea ușoară a blatului și-n momentul în care nu mai revine este copt.
  • În poza de la finalul textului se poate citi metoda recomandată pentru rularea blatului. Eu l-am rulat fierbinte, direct cu hârtia în care s-a copt, făr să-l întorc. Pentru că hârtia de copt nu-mi permitea să strâng capetele, am folosit un prosop curat în care am împachetat blatul sul.
  • Cât s-a răcit,  mi-am pregătit crema.  


PREPARARE CREMĂ


  • Crema de unt ce a stat la frigider două săptămâni am încălzit-o ușor pe baie de aburi și am mixat-o cât să devină spumoasă. 
  • Am amestecat-o cu biscuiții mărunțiți (i-am tăiat în 4 pe verticală și apoi iară-n 4 pe orizontală) și cu crema biscuiților ce urmau a fi măcinați pentru decor. 

MONTARE RULADĂ CU OREO ȘI CREMĂ DE UNT


  • Am derulat blatul răcit din prosop și foaia de copt. Între timp se desfăcuse de hârtie, nu a fost nevoie să mai insist suplimentar.
  • Am întins întreaga cremă pe blat și am încercat s-o nivelez. 
  • Apoi am rulat ușor blatul cu crema pe el și iară am strâns sulul în hârtia de copt și în prosop. 
  • L-am lăsat la frigider să se întărească o noapte. 
  • A doua zi am încălzit crema de unt și am spumat-o. Am acoperit rulada cu ea și am presărat peste cremă biscuiții făr de cremă mărunțiți c-o lingură. 
  • Am tăiat rulada felii făr să mai aștept întărirea decorului. Am cam ciufulit astfel porțiile, dar nu fu cu bai. 

ALTE MENȚIUNI
  • Rulada din carte avea cremă de frișcă. Și blatul era cu scorțișoară, ghimbir, cuișoare. Eu mi-am dorit ca aroma melasei să-mi domine desertul și am renunțat la condimente. 
  • Am primit melasa. Am văzut că în magazine online se găsește, la Plafar încă n-am întrebat de-o comercializează. 
  • Mi-ar fi trebuit, conform rețetei originale, 200 de grame de melasă.  Deși am redus cu 50 de grame siropul,  am păstrat întreaga cantitate de făină și presupun că și din această cauză am obținut un aluat gros, foarte greu de întins în tava de copt. Deși nu a fost subțire, s-a rupt foarte puțin la rulat.  
  • Melasa garantează un gust specific, delicios ruladei. Dar crema este suficient de gustoasă pentru o combinație grozavă chiar cu un blat simplu, alb ori negru. 
  • Deși tava mea a fost mai mare cu 40%, 30 x 45 față de 25 x 38 centimetri,  foaia mi-a ieșit aproape perfectă.  
  • La sursă, blatul era rulat de la capătul scurt. Eu am dorit o ruladă mai lungă din care să obțin mai multe felii. Și rulat de la capătul lung, produsul tot a avut 8 centimetri înălțime.
  • Este o idee minunată aceasta cu ungerea hârtiei înainte de coacere și apoi împachetarea ruladei direct în ea. În laborator nu pregăteam hârtia și de foarte multe ori, în funcție de calitatea ei, mă chinuiam s-o desprind de pe blat. Și nici prosoape nu mai sunt de spălat și se murdăresc serios de se lipește blat de ele. În carte se recomandă pudrarea prosopului cu zahăr. Eu îl foloseam umed din păcate.  
  • În laborator în crema  de unt adăugam cacao și apoi Oreo. Eu am vrut o cremă albă pentru episodul de astăzi. Cu Oreo n-o foloseam decât la torturi, niciodată la rulade. 
  • Cu un cuțit bine ascuțit n-am avut probleme în a porționa rulada, chiar dacă o trebuit să tai vreo bucată de biscuite care o rămas mai mare.
  • De mai găsesc melasă să repet rețeta, mai am dar nu suficientă, voi folosi și crema de la decorat pentru umplere și voi lăsa rulada la exterior simplă. Are o culoare caramel foarte frumoasă.
  • Este o rețetă pe care o recomand din toată inima pentru că rezultatul este special. Poate că voi reuși o versiune făr de melasă, dar repet că în această combinație este cam fabuloasă.  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu