sâmbătă, 1 iunie 2019

BISCUIȚI GRECEȘTI


  • Provocarea 7 texte în 7 zile - ce vrei tu, Mărie, numa scrie! - episodul 6/7.

Pentru darurile pascale ziceam c-am pregătit câteva rețete dulci. Printre acestea au fost (de la stânga la dreapta):

Aveam nevoie de produse făr de creme, pe care să le pot plimba sute de kilometri.  Cum de-am ajuns AICI,  la Biscuiții grecești, nu știu a mai spune. 


INGREDIENTE (Am obținut 90 de biscuiți )
  • 420 grame făină
  • 180 grame unt moale
  • 130 grame zahăr
  • 6 linguri smântână pentru frișcă
  • 3 gălbenușuri
  • câte un praf de sare, vanilină
  • coajă de lămâie și portocală
  • un praf de turmeric
  • + zahăr pudră pentru decorat


FACEREA
  • Am spumat untul împreună cu zahărul și sarea  la mixer. 
  • Am adăugat gălbenușurile, apoi smântâna și restul aromelor.
  • La final am adăugat făina cernută cu turmericul și am mixat scurt ingredientele până am obținut un aluat omogen. 
  • Aluatul înfoliat l-am lăsat 30 de minute la frigider. 



  • După cele 30 de minute, am împărțit aluatul în bucăți de zece grame. Sigur că nu-i musai, dar  oricum n-aveam de pregătit decât alte cinci rețete. 
  • Am întins fiecare bucată de aluat într-un șnur de 13 centimetri pe care l-am învârtit de la mijloc.
  • Biscuiții astfel formați i-am așezat în tava de copt acoperită cu  folie de silicon.

  • Am copt biscuiții 20 de minute la 180 de grade în cuptorul încins anterior până li s-au aurit fundurile.
  • Fierbinți i-am tăvălit prin zahăr pudră. 
  • După ce se răcesc se păstrează în caserole închise. 



ALTE MENȚIUNI

  1. Praful de turmeric l-am adăugat pentru culoare și zic că a funcționat. 
  2. Eu i-am ales de pe Google datorită formei, dar de-i voi reface, nu pentru dăruit, îi voi decupa pătrați/rotunzi ca pe orice alți biscuiți.
  3. Am ajuns să-i dăruiesc după o săptămână de la pregătire, nu mai erau la fel de fragezi ca după coacere, dar își menținuseră aromele toate. 
  4. În varianta care m-a inspirat erau de două ori mai mari, i-am făcut pitici pentru a-i putea combina cu celelalte dulciuri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu