vineri, 17 februarie 2017

Trandafiri din foietaj și mere la Cutia misterelor de februarie




Încerc să scriu repede și scurt, n-am murit și înviat (cum s-ar deduce luna asta din lipsa de rețete), doar am băut o bere și-s ușor foarte amețită.


De multă vreme admir trandafirii ăștia, dar pe mine foietajul nu mă atrage nici să-l bibilesc, nici să-l mănânc.

În februarie, la Cutia misterelor gazda, Rocsy, o propus ACI:
* iaurt, ouă, foietaj, lapte, brânzeturi, rădăcinoase, salată verde, smântână, nuci și ingredientul vedetă, MERELE.

Am făcut trandafirii  pentru a decora un tort (care respectă ingredientele misterioase),  revin cu el, făr de alcool în scris, săptămâna următoare.

Nu am cantități pentru că dintr-un pachet de foietaj am copt  blatul tortului susmenționat, iară trandafirii i-am meșterit din resturi. Blatul pân la urmă l-am aruncat c-o fost crud, dar să nu anticipez din episodul ce va să vină. 

INGREDIENTE:
- mere  (am avut 3 mici)
- zahăr + apă pentru sirop (am folosit 100 grame zahăr)
- foietaj adus la temperatura camerei
- nuci măcinate + zahăr brun + scorțișoară (pentru 7 trandafiri -3 mici, 4 mari - am folosit 20 grame nuci + 20 grame zahăr)


1. Primul pas, și cel mai complicat (părerea mea!), este pregătirea merelor pentru petalele trandafirului.
Am tăiat merele în jumătăți, am scos cotoarele, apoi le-am tăiat felii subțiri, pe cât m-am priceput, adică niciuna  de grosime egală.
Le-am pus în tigaia cu fund gros împreună cu 3 linguri de zahăr (100 de grame), le-am acoperit cu apă și le-am fiert pân s-o-nmuiat, câteva minute după ce siropul o dat în clocot. Le-am scos pe hârtie absorbantă. Ar fi fost potrivită niște zeamă de lămâie în sirop, dar n-am avut în lista Provocării.
Ăsta o fost chinu naibi, deși le-am pregătit cu o seară înainte și am folosit o rolă de hârtie tot am obținut porțiuni de aluat foietaj crud după coacere, care-n teorie nu puteau fi cauzate decât de umezeala merelor. Multe felii s-au rupt la fiert, ar fi fost nevoie de un vas cu gura mai largă.

2. A doua zi, am tăiat fâșii de foietaj.  Le-am decupat de o parte și alta a unei  linii de plastic, am avut lățimea de 3 centimetri și lungimea aluatului, 30 centimetri. Pentru cei mici lățimea a fost identică, doar lungimea a fost de 17 centimetri.

3. Am acoperit aluatul cu nucă măcinată amestecată cu scorțișoară și zahăr brun. Abia după primul am înțeles că una dintre marginile verticale trebuia să rămână goală s-o pot lipi.



4. Pe fiecare bandă de foietaj cu nucă am așezat feliile de mere, le-am folosit pe toate, chiar și pe cele rupte, cu atenție să suprapun unul dintre capete cu următorul.

5. Am rulat pe cât de strâns și pe cât de drept am putut.

6. I-am copt în tava de brioșe în hârtiile speciale, 15 - 20 minute la 180 de grade Celsius.



7. După răcire i-am pudrat cu zahăr, dar pân la urmă s-o topit ca și când n-ar fi fost.



8. I-am păstrat într-o casoletă închisă.  După 6 zile, încă mai erau delicioși, neuscați.
Arată grozav, sunt extrem de gustoși, dar pentru mine fu mare bătaie de cap, prefer varianta nespectaculoasă a merelor umplute cu nucă și îmbrăcate în foietaj.

 Înainte de a închide și laptopul și ochii, las aci pozele picate la montaj. Fac 200 de poze din care n-am a alege una focalizată mai de doamne ajută.





Pân la o nouă pauză mare, revin cu vro patru rețete.

6 comentarii:

  1. Minunatiiiii si deliciosi trandafirasi!Super! <;) Si eu îi am la rând la testat ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O să-ți placă mult și gustul și aspectul, n-aș paria că va fi o bucurie bibilitu lor :)

      Ștergere
  2. Demential arata! Cred ca mi-as da gata invitatii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, în primul rând, arată minunat! Invitații vor lăuda și gustul, garantat! Bine ai venit pe Zambetania, Capcana furnici :)

      Ștergere
  3. Nu ai o mandolina din aia ce taie subtire? Taiai merele cu ea si apoi scoteai usor resturile de cotor cu un cutitas. Iti ieseau felii subtirele si uniforme :D
    Feliile de mar in loc sa le fierbi, nu mai bine le coci putin?
    In rest, faine ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mandolină n-am, dar voi încerca varianta cu ele ușor coapte. Da, pentru mine au fost mare surpriză. Nu-mi place foietajul decât cald, dar astea după o săptămână erau tot delicioase.

      Ștergere