luni, 20 februarie 2017

Cum aproape am salvat un tort de la moarte prematură - Dezastre #1



De urmăriți Zambetania pe Facebook, știrea asta din ianuarie nu vi-i nouă: 
Dezastre în direct: prăbușirea miniturnului, ediția de weekend. P'a lu megaturnu am cenzurat-o. 


Crema de vanilie, de la prăjitura Lissei cu mac,   este cea care mi-o zdruncinat truda a două zile ș-un dar ce trebea să fie prețios. Știu că nu-i potrivită pentru un tort, am mai testat-o și altă dată, dar nu-mi explic unde mi-o dus DD mințile în ziua-n care am planificat straturile.

După ce minitortul s-o prăbușit, îl pregătisem pentru a poza secțiune, am bocit cu sughițuri pân  mi-am acceptat soarta crudă: asta e, voi cumpăra un tort de la cofetărie!
După ce m-am mai sucit de vro două ori pe lângă pagubă, combinația era perfectă, exact cum o gândisem (un tort nu foarte dulce, însiropat din belșug, cremă de vanilie, sos de ciocolată și de zmeură), m-am hotărât ca tortul mare să-l congelez. Era montat într-un bidon la 5 litri decupat cadru, la diametrul de 15 centimetri. 




Am scos cadrul pentru poze după juma de zi de congelare, se prăbușea tortul, am montat cadrul la loc, l-am plimbat înghețat 40-50 de kilometri cu mașina și am înlăturat forma exact în secunda porționării. G. o zis că-i precum Turnul din Pisa, ceea ce fu un compliment, asta însemna performanța că era în picioare încă. 

Deși o șezut la reanimare în congelator o zi și o noapte, după un ceas de plimbare ș-un altul de vorbe, nu o fost înghețat, nici măcar rece. 
 
Magenta de la glazura oglindă am obținut-o cu pudră de colorant vișiniu și colorant gel roșu. Sigur că intenția mea o fost să aibă culoarea zmeurei. 




Pe Zambetania, la capitolul rețete, anul acesta va cam bate vântu. Mi-am propus să ajung cu 4 pe lună, dar deja pare imposibil. Capitolul azi inaugurat, Dezastre,  ar putea avea viață lungă de mă vor ține nervii să le adun aci pe toate. 


Miercuri, episodul 2 din Dezastre.

3 comentarii:

  1. :))
    Cine nu are parte de dezastre sa ridice mana sus :D Cred ca este imposibil sa ne iasa toate asa cum vrem noi, mai ales atunci cand este musai sa iasa asa cum vrem noi :D
    Si acum am cosmaruri cu megatortul pregatit acum cativa ani pentru o petrecere mare (40 persoane) la care am "omorat" doua blaturi maaari pana am ajuns la o tenta vag rozalie, ce trebuia sa fie rosie ca focul :)) Pana la urma a fost bine, adica nu si-a dat nimeni seama cat am plans :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta-i lege la mine, de le fac în doru lelii ies grozave. Când e musai să nu mă facă de râs, atunci mă fac :)

      Ștergere
    2. Asta este lege :D Cele mai faine torturi si prajituri/fursecuri mi-au iesit atunci cand nu au fost planuite si nici poza nu le-am facut :D Iar daca le refac, special pentru poza, nu-mi mai ies :))

      Ștergere