luni, 10 iunie 2024

TORT CONSOLĂ PLAYSTATION

  • Dacă săptămâna dusă am defilat cu cinci cărți, pentru cea care tocmai se urnește, mi-am propus paradă de torturi. Am adunat șapte în perioada aprilie - mai. Din păcate am mari probleme cu aparatul foto și-i posibil pentru unele dintre ele să nu poci salva nicio poză. Oi vedea ș-om afla. 
Mi-s entuziasmată inițial de soluțiile, pe care le oferă Inteligența Artificială, la întrebările despre torturi pe teme date. Cele mai multe dintre ele nu le pot transforma-n realitate. Sunt atât de frumoase încât,  oricât de mult m-aș strădui,  rămân foarte departe de modelul perfect. Ceea ce mă frustrează teribil. 

Am găsit doar propunerile pentru consolă, cele mai spectaculoase erau însă pentru PlayStation. De-oi folosi corect termenii, căci habar n-am cum le cheamă pe drăciile astea halitoare de timpi mulți. 


Un Super Mario o- mplinit 18 ani la fine de mai. În aceleași zile un frate i-o strâns  10 ani ș-o prietenă de-a mea 56. Cu trei torturi în lucru, am decis al lui să urmeze calea curată și simplă.

 


A părut încântat la eveniment. Oricum se exteriorizează foarte puțin și n-am cum afla de-i fu olecuță de surpriză or ba tortul. O colegă de uliță i-o dăruit baloane cu exact aceeași decorațiune, ceea ce pe mine m-o foarte bucurat.  


Pentru consolă am copt compoziția (doză dublă) de la checul cu smântână - ACESTA - într-o tavă dreptunghiulară (22 x 32 centimetri). Am înlocuit stafidele și nucile cu portocală confiată și ciocolată neagră.  Nu era nevoie de o foaie atât de mare, dar am luat în calcul rezerve pentru orice accident posibil (să se rupă, să n-o pot modela, să fie prea mică tăietura). Ș-apoi, e atât de gustos!


Am scos la imprimantă imaginea unei console și am decupat-o pe margini. 

 


Am așezat-o peste foaia de prăjitură și  am tăiat-o respectând hârtia șablon. Pentru că a fost foarte înalt checul, l-am mai ajustat și pe orizontală.


L-am acoperit  cu cremă de unt - AICI rețeta. 



Apoi cu fondant. 



Tortul a fost cu foi de pandișpan (vanilie și cacao), mousse de ciocolată albă cu căpșune și mousse de ciocolată cu lapte. Nu am poză a secțiunii, dar exact așa o arătat în aprilie și cel al restului de doi frați. Căci, da, sunt patru, doi într-o săptămână din mai, doi într-una din aprilie. 

Este el olecuță câș, dar măcar mi-s straturile aproape egale. Ceea ce nici n-am visat. L-am acoperit cu cremă de unt și cacao - AICI modificarea rețetei simple adăugând cacao. A devenit preferata mea. Acoperă atât de bine blaturile și cremele! 


L-am copt și montat în forma de 26 centimetri și la final a ajuns la puțin peste 3 kilograme. 


Numai decorațiunile chec-fondant or cântărit 600 de grame. 



ALTE MENȚIUNI

  • Pentru interiorul consolei se poate folosi salam de biscuiți. Se modelează mult mai ușor decât checul. Am preferat însă la mai multe torturi să decupez chec pentru decorațiuni. Este foarte aromat datorită cojii de portocală și rămâne proaspăt mai multe zile. Pentru consolă l-am ținut în frigider o săptămână. Câteva zile nedecorat și restul acoperit cu fondant;
  • De exemplu, l-am copt în castronele și am montat o minge; 

  • M-am gândit în secunda în care ieșeam pe ușă să-i adaug bomboanele albastre. Tortul era din frigider, bomboanele or refuzat să se prindă de crema întărită. Îmi place mult c-am renunțat la simplu, curat - mantra ce-am avut-o pentru el inițial;


  • Îmi era teamă că se va înmuia crema de unt din cauza temperaturilor ridicate și oaspeților mulți. S-a menținut foarte bine, deși am prins chiar o amiază caniculară. Se recomandă cel puțin 30 de minute să stea tortul la temperatura camerei înainte de porționare. Cel mai frumos se taie cu un cuțit lat trecut prin apă caldă și șters. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu