vineri, 18 iunie 2021

CORNULEȚE CU NUCĂ

Crisa mi-o recomandat rețeta ACEASTA și imediat am executat-o din teama de-a nu rămâne veșnic pe lista lui Musai de-ncercat

Verdictu lu' B. fu: sunt geniale cornulețele astea noi! Deștepte tare n-or fi ele, da-s cam delicioase drept e. 


INGREDIENTE pentru 800 grame cornulețe (32 bucăți)

  • 200 grame unt 82% grăsime la temperatura camerei
  • 200 grame brânză vaci
  • 320 grame făină
  • 20 grame zahăr pudră
  • 1/2 linguriță sare
  • 150 grame nuci tocate
  • 70 grame zahăr tos

PREPARARE CORNULEȚE CU NUCĂ
  • Am amestecat untul tăiat cubulețe, făina, brânza, sarea și zahărul pudră într-un aluat omogen. L-am cântărit (750 grame) pentru a putea ulterior să-l împart în 4 bucăți egale. 
  • L-am lăsat 2 ore la frigider.
  • Separat am amestecat nuca tocată cu zahărul tos. 
  • Aluatul rece l-am împărțit în 4 părți egale. Cât timp am lucrat cu una dintre bucăți, celelalte le-am păstrat la rece.
  • Metoda recomandată la sursă era ca aluatul (1/4) să se întindă într-un disc de 24 - 25 centimetri. 
  • Apoi să se pună pe blat 1/4 din nuca tocată amestecată cu zahărul tos încercând a o întinde  tot în forma unui disc cu diametru de 24 - 25.
  • Peste nucă se așază aluatul și se presează ușor cu sucitorul. Se taie în 8 triunghiuri și fiecare se rulează de la baza mare. Aluatul făr de nucă fiind astfel în interior.
  • Eu am încercat astfel, dar după ce m-am foarte chinuit cu prima bucată de aluat, pe restul 3 le-am modelat invers. Când am încercat să trec cu sucitorul pentru aderența nucilor, aluatul s-a subțiat foarte mult și când l-am rulat s-a cam rupt.  
  • Am întins 1/4 din aluat într-o formă aproape regulată și rotundă (cam 26 de centimetri fu diametrul, pe alocuri 28).
  • Am întins peste aluat 1/4 din nuca amestecată cu zahărul tos și am presat-o ușor cu sucitorul pentru o mai bună aderență de aluat a nucilor.
  • Am tăiatul aluatul în 8 triunghiuri. De sus până jos pe verticală, apoi de la stânga la dreapta pe orizontală și încă o dată între ele. 
  • Am luat fiecare triunghi în parte și l-am întors cu nuca în jos și l-am rulat de la baza mare spre vârf.
  • Se așază cornulețe în tava acoperită cu hârtie de copt. Nu e nevoie de distanță mare între ele, nu cresc. Eu am copt două tăvi, fiecare cu câte 16 bucăți.
  • În cuptorul preîncins la 180 de grade se coc 20 - 25 minute până se rumenesc. La mine s-au ars pe fund și partea de sus a rămas crudă în cele 25 de minute. Important este să fie rumenite când sunt scoase din cuptor  pentru că altfel au interiorul crud. Mai aurite musai decât o arată poza mea de mai jos. 



ALTE MENȚIUNI
  • Le-am păstrat după răcire într-o tavă acoperită cu hârtia pe care s-au copt și s-au cam uscat în următoarele zile. Probabil era nevoie de o cutie etanș pentru depozitare.
  • Nucile nu le-am măcinat fin ci, după ce le-am prăjit câteva secunde într-o tigaie,  le-am tocat la cuțit. 
  • La sursă sunt numite MiniKurtoskalacs. Eu am fost dezamăgită de ele din acest punct de vedere. Iubesc colacul secuiesc și mi-am imaginat că nu vor fi chiar minicolăcei, dar ceva acolo care să amintească de ei nu m-aș fi gândit să nu găsesc.
  • Se pregătesc extrem de rapid și sunt foarte gustoase când sunt proaspete. 
  • Nu sunt dulci. 
___________________________
Alte rețete de cornulețe în arhivă: 

  • De post (aceeași variantă cu cocos) - AICI rețeta. 

  • Unele dintre cele mai fragede, cu untură și borș, ACESTEA

  • Varianta de post a cornulețelor cu borș este din 2016 AICI


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu