miercuri, 10 martie 2021

BOMBOANE CU FULGI DE COCOS ȘI CACAO

Pentru zilele acestea în alb-roșu mi-am dorit foarte mult să revin la fondant. Cum n-am avut vreme să pregătesc mărțișoarele comestibile la care mă gândisem inițial,  m-am sucit spre bomboane. Aveam cremă de unt la congelator și de la rulada cu fulgi de cocos am poftit să testez și bomboane în aceeași combinație. Apoi parcă era prea simplu, așa că m-am complicat cu un interior din nuci și cacao.  



INGREDIENTE pentru 600 grame de bomboane (19 bucăți)
  • 350 grame cremă de unt - AICI rețeta
  • 100 grame fulgi de cocos
  • 75 grame lapte praf
  • 20 grame ulei
  • 20 grame cacao
  • 50 grame nuci caramelizate


PREPARARE BOMBOANE CU FULGI DE COCOS ȘI CACAO

Pentru interiorul ciocolatos al bomboanei am amestecat într-un bol cacao și ulei. Am adăugat apoi 100 grame cremă de unt la temperatura camerei și am omogenizat amestecul. La final am adăugat nucile. 

Pe o tavă acoperită cu hârtie de copt și păstrată la congelator 30 de minute am împărțit cu o linguriță compoziția neagră. Am pus câte 10 grame și am obținut 19 grămăjoare. Am băgat tava la congelator 5 minute. 


După ce crema s-a întărit am luat fiecare bucată și am rotunjit-o între palme. Untul se va topi repede de la temperatura mâinilor, recomand folosirea unor mănuși. Am dus iar tava la congelator cât am pregătit ultimul strat cu fulgi de cocos. 

Pentru crema cu fulgi de cocos am amestecat într-un bol restul de 250 grame cremă de unt moale cu 50 grame fulgi de cocos și laptele praf. 

Am scos bilele negre de la congelator. Mi-am întins în palmă 20 grame cremă albă, în mijloc am așezat o bilă ciocolatoasă și am acoperit-o cu învelișul alb.  Apoi, când bila neagră este învelită integral de crema albă, bomboana se tăvălește prin fulgi de cocos. 

Am așezat bomboanele pe tava acoperită. Se întăresc foarte repede de nu se lucrează la temperaturi mari. Eu le-am ambalat în pungi speciale legate cu ață alb-roșie. 



ALTE MENȚIUNI

Sunt ușor cam mari bomboanele astfel modelate cu 10 grame cremă cacao și 20 grame cremă cocos.  

Am avut un lapte praf făr de zahăr și bomboanele sunt dulci doar la interior. 

Fulgii de cocos pot fi prăjiți, exact ca la ruladă. Eu mi i-am dorit albi.

Crema de unt poate fi înlocuită în această rețetă cu unt moale spumat cu zahăr. La cremă cantitatea de unt este aproximativ dublă față de cea de zahăr. 

În crema de cacao se pot adăuga nuci prăjite și tocate mărunt sau fulgi de cocos. Eu am avut cumpărate de la Prăvălia aromelor nuci caramelizate, zice pe ele Krantz, dar probabil zahărul ars s-a topit, căci n-au avut textură diferită față de restul bomboanei. 

✔ Pentru a evita lipirea de palmă a cremei albe, bucata de 20 grame se poate  tăvăli puțin prin fulgii de cocos înainte de a o folosi pentru a înveli bila neagră. Recomand modelarea într-un loc mai răcoros sau în fața unei ferestre parțial deschise. Chiar dacă pare complicat și mâinile sunt tot timpul pline de cremă, bomboanele se modelează foarte ușor și repede. 

✔ Alte rețete de bomboane (peste 40) pot fi găsite  AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu