vineri, 22 ianuarie 2021

RULADĂ CU FULGI DE COCOS

➤ Proiectul Fiecare vineri de ianuarie cu rulada ei, rețeta 3. 

Mi-am dorit mult un blat cu fulgi de cocos. Aveam unul în laborator din albușuri, ce-mi plăcea grozav. ACI am povestit pe îndelete despre el. 


Apoi m-am sucit pentru că mi-am imaginat că de folosesc și gălbenușurile voi obține o foaie galbenă, olecuță de contrast pentru crema albă. M-am înșelat, am nimerit cele mai albe gălbenușuri. La umplutură am ajuns întrebându-mă ce să mai fac cu restul din crema de unt de la congelator. Rezultatul mi-a întrecut toate așteptările și abia aștept, de n-oi uita, să testez o nouă variantă imediat ce-mi voi reface stocurile cu lapte praf. 

Încă mă uimește cât de mult schimbă o prăjitură cocosul deshidratat. Eu l-am cumpărat de la o prăvălie a condimentelor, dar înțeleg că se mai găsește și la supermarket. Sunt fan!

INGREDIENTE PENTRU RULADA CU FULGI DE COCOS (1 kilogram)

FOAIA
  • 5 ouă
  • 125 grame zahăr
  • 100 grame făină
  • 30 grame fulgi de cocos
  • un praf de sare
UMPLUTURA
  • 350 grame cremă de unt - AICI în arhivă rețeta
  • 80 grame fulgi de cocos
  • rom
DECORUL 
  • 200 grame cremă de unt la temperatura camerei
  • 50 grame chipsuri de cocos (cocos deshidratat)


PREPARARE FOAIE DE RULADĂ (30 x 35 centimetri)
  • Primul pas fu să aprind cuptorul. La 180 de grade zice cartea.
  • Am prăjit într-o tigaie fulgii de cocos pentru foaia de ruladă și cremă. Datorită conținutului mare de grăsime se ard foarte repede. Prefer în momentul în care tigaia s-a încălzit să-i dau deoparte și să-i amestec acolo până se auresc. I-am scos pe o hârtie să se răcească. 
  • Am separat albușurile de gălbenușuri. 
  • Am mixat albușurile la viteză mare întâi cu sarea și imediat ce am obținut spumă am adăugat zahărul și am continuat baterea până zahărul s-o topit și am avut o bezea fermă, albă, lucioasă.
  • Cu o spatulă de silicon am încorporat prin mișcări lejere de sus în jos gălbenușurile.
  • Am cernut făina și am adăugat fulgii de cocos prăjiți și răciți, doar cele 30 de grame pentru blat, peste ouă. Tot cu ajutorul spatulei am amestecat până am obținut o compoziție omogenă.
  • În tava de copt acoperită cu hârtie cerată am răsturnat aluatul și l-am întins uniform.
  • Am copt foaia până s-a rumenit. Teoria zice 15 minute la 180 de grade, cuptorul meu are nevoie de același timp la 230 de grade. 
  • Am răsturnat foaia rumenită pe o coală curată  și am îndepărtat-o pe cea în care s-a copt.
  • Am rulat-o strâns cu atenție. Cât s-a răcit am pregătit crema. 


PREPARARE CREMĂ CU FULGI DE COCOS
  • În crema de unt la temperatura camerei am încorporat cele 80 de grame de fulgi prăjiți și câteva picături de rom. Abia am aflat ce pereche potrivită sunt cocosul și romul. În cofetărie foloseam doar vanilie. 
UMPLERE RULADĂ
  • Am desfăcut sulul de foaie răcită.
  • Am întins un strat uniform de cremă pe întreaga foaie. Nu este nevoie ca la majoritatea cremelor de păstrat 2 centimetri liberi la unul dintre capete. Crema de unt nu alunecă. 
  • Am rulat strâns. 
  • Am lăsat rulada la rece cât am pregătit elementele decorării. 
DECORARE RULADĂ
  • Cocosul deshidratat l-am prăjit exact ca pe fulgi. L-am lăsat la răcit. 
  • Am acoperit cu crema moale partea de sus a ruladei și lateralele. 
  • Am tăvălit-o prin cocosul prăjit prin presare.
  • Am întors-o și am învelit în cremă și ultima parte.
  • Am tăvălit-o în cocos. Este minunată și abia acuș văz că n-am nicio poză cu ea întreagă. Motiv de repetat rapid. 
  • Se porționează ușor după întărire cu un cuțit zimțat. Pentru că mi s-au părut porțiile prea mari, este totuși cremă de unt, am tăiat fiecare felie în două și rulada și-a păstrat aspectul impecabil (nu s-a desfăcut, crema nu curge). 
  • Se lasă câteva minute la temperatura camerei înainte de servire.
  • Rulada se poate congela. Se decongelează în frigider întâi. 
  • Este un desert minunat. Aroma subtilă de rom, textura specială a cocosului prăjit și crema de unt, care-n varianta aceasta m-a dus cu gândul la bomboanele mele preferate cu fulgi de cocos. Da, alea scumpe. 
Pentru ultimul episod am gândit o ruladă foarte specială pân atunci Provocarea Fiecare vineri din ianuarie cu rulada ei în arhivă:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu