miercuri, 20 ianuarie 2021

BISCUIȚI CU CEAPĂ ȘI CARTOFI

În proiectul special al lunii decembrie, 31 de povești pentru 31 de zile, am defilat cu două rețete de biscuiți sărați. Astăzi am unit cele două variante și abia aștept să mai experimentez. Mi-am propus să le dedic întreaga lună februarie, am mai multe idei de testat. Se pregătesc extrem de rapid, se și consumă asemeni din fericire. Nu-s la fel de grozavi de pe o zi pe alta.


La prima rețetă a biscuiților cu usturoi și cartofi, ACEASTA, am adăugat ceapa de la a doua, AICI în arhivă. 



INGREDIENTE PENTRU BISCUIȚII CU CEAPĂ ȘI CARTOFI (32 bucăți - 6.5 centimetri, 850 grame)

- 350 grame cartofi curățați
- 100 grame unt moale
- 400 grame făină (tip 550 fu)
- 150 grame ceapă tocată mărunt
- 10 grame praf de copt
- 5 grame sare
- piper, usturoi granulat (proaspăt)
- 50 - 100 grame lapte, dacă este nevoie
În plus: 
- pentru uns - 1 gălbenuș + 1 lingură lapte
- semințe (in, susan, dovleac, floarea-soarelui)



PREPARARE BISCUIȚI CU CEAPĂ ȘI CARTOFI

  • Pasul zero, ca la toate cocăturile, este aprinderea cuptorului. De astă dată la 230 de grade Celsius. 
  • Cartofii curățați se taie cubulețe, se acoperă cu apă și se fierb până se înmoaie. Dacă nu se folosește usturoi granulat ci proaspăt se adaugă cățeii curățați (3, 4 bucăți) peste cartofi de la început și se fierb împreună. 
  • După înmuierea cartofilor, aceștia se scurg și se pasează. 
  • Se adaugă untul moale, sarea, piperul și usturoiul granulat (am pus câte o linguriță cu vârf de condimente) și se amestecă. Se cern făina și praful de copt peste piureul de cartofi condimentat, se pune ceapa și se frământă câteva secunde cât să se obțină un aluat pufos, nelipicios, dar moale. Dacă mai este nevoie se adaugă lapte. 
  • Pe un blat ușor înfăinat se întinde aluatul într-o foaie cu grosimea de 1 centimetru cu sucitorul și se decupează biscuiți. Forma poate fi și un pahar sau pur și simplu tăiați cu un cuțit. De data aceasta am avut un decupator rotund cu diametrul de 6.5 centimetri și am obținut 32 de biscuiți. Bucățile de aluat rămase după decupare le-am scuturat pe cât posibil de făină și le-am frământat ușor pentru o nouă întindere. 
  • Eu prefer în această etapă să-i ung cu gălbenuș bătut cu lapte și să-i presar cu semințe. De o fac în tavă, este posibil ca oul și semințele să cadă pe lângă și sunt primele care se ard. 
  • Pe tava de copt acoperită cu hârtie cerată am așezat biscuiții. Nu se  vor lăți la copt, nu este nevoie de distanță mare între ei. 
  • I-am copt 25 de minute până s-au rumenit. Deși cartea zice că-n 11 -12 minute sunt gata, cuptorul meu nu atinge recorduri de astea. 
  • Biscuiții care n-au încăput în prima tavă au așteptat la temperatura camerei eliberarea cuptorului. 
  • Se servesc calzi. Sunt foarte gustoși în ziua în care au fost copți, în următoarele se cam usucă chiar dacă sunt înfoliați sau păstrați în caserole închise. 


ALTE MENȚIUNI

  • Poate că nu reveneam la ei atât de repede dacă nu mi-ar fi rămas de la cină o porție de piure. Atât de mult mi-am dorit să-i refac încât am și încălcat pentru ei darul lui 2021: nicio vineri cu intrat în bucătărie.  
  • Era doar cu lapte,  făr de unt, piureul. Când am pregătit aluatul l-am încălzit, l-am amestecat cu untul și apoi cu restul ingredientelor. 
  • N-am avut în casă decât cele 150 de grame de ceapă, probabil că-i voi repeta cu 250.
  • Prima dată am avut piper alb și mi-a plăcut mult iuțeala specifică. Astăzi am folosit piper negru și praf de usturoi. Ceapa este foarte dulce și combinația este delicioasă.
  • Mie nu prea mi-i la îndemână să întind foi groase. Probabil pentru că la prăjituri strădania e pentru foile subțiri.  N-am prea respectat grosimea de 1 centimetru. Dar biscuiții care au nimerit indicațiile cărții (catalogul Patiseria de acasă) sunt mai grozavi decât cei mai subțiri. Nu se usucă atât de repede și sunt mult mai pufoși.
  • Am copt și făr de semințe. Cele două versiuni par de necomparat, chiar dacă la sursă nu sunt folosite. 
  • Se recomandă servirea lor când sunt calzi, dar își păstrează ziceam mai multe  ore textura de după coacere, un exterior ușor crocant și interior moale. 
  • Sunt foarte sățioși. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu