vineri, 18 septembrie 2020

DESPRE LUCRURILE SIMPLE (72) # CIORAPUL

Se ia un borcan și sub capacul lui se depozitează pe bilețele toate fericirile anului. Sau se ia un blog și i se dă misiunea asta. Ia să mai completez c-o liniuță planul lui 2016/2017/2018/ 2019/2020. 
- Exerciții de echilibru: a se identifica cel puțin o fericire în șapte zile curgătoare! 


 *

  • Dacă tot n-am gata rețeta planificată, hai să arhivez repede un moment prețios al zilei ce se trece.

Copilul o-nceput clasa a V-a. A schimbat școala. Când îl întrebam câte ceva despre cele zece ore petrecute acolo, răspunsul era invariabil: Plicti! Azi l-am chestionat asemeni cu promisiunea față de mine să nu-l mai boscorodesc pe Plicti! cel veșnic. Să fie sănătos, dacă nu vrea să povestească! Răspunsul lui s-o întins pe o oră întreagă ș-ar mai fi continuat de n-am fi ajuns la Oma, adică la prânzul de nerefuzat. 

- La sculptură a fost atelierul inundat cu toate sculele pe jos. Dar nu-i nimic, tot vom sculpta fiecare câte o lingură anul ăsta. 

...Sculptură?! Asta sigur e o materie?

- Și la desenul formelor avem voie să folosim doar linii drepte sau curbe.

 ...Nu-s astea toate?!

- Și la activitate manuală va trebui să tricotăm un ciorap. Uite, ața! Am primit-o azi și ajunge pentru doi ciorapi...

- ... cred că doamna nu s-o gândit la mărimea ta, 41, ci a pisicii când a făcut necesarul de fire. 

- Trebuie să exersez tricotatul. Adică să-mi cumperi alt ghem pe care să învăț.

- Păi, v-a arătat doamna cum să începeți?

- Nu, dar eu vreau să exersez!

 ...

- Și la fluier trebuie să exersez. Asta pot face în mașină până acasă ...

Ș-o cântat 60 de kilometri întregi printre povești despre o școală nou-nouță. Uneori țipător. Alteori atât de asemănător cu melodia de la radio încât m-am prins și eu, care-s complet afonă.  

Nici să recupereze cei trei ani de germană, pe care deja îi au colegii săi,  nu i se pare greu. Îl fascinează că au grădină și livadă la școală, chiar dacă deja o auzit plângeri despre cât de greu este cu sapa. În timp ce chinuia fluierul, încerca să  tocească p-un pătrățel de șmirghel capetele unor bețe. Cu astea voi exersa ciorapul, așa e proiectul. 

- Copile, cum sunt colegii?

- Încerc să socializez. Nu așa ai zis să fac?! 

Așa i-am zis, la mărțișorul din clasa a IV-a, convinsă fiind că n-o va face. Foarte greu a întocmit atunci lista fetițelor. Nu știa câte sunt, cum le cheamă. A avut nevoie de vreo săptămână până a ajuns la inventarul corect.

- Când intri în clasă e Tudor, apoi nu o să știi dacă e un băiat, pentru că are plete, dar e Victor, apoi Evelin...

- L-ai recunoaște pe vreunul pe stradă, făr de mască?!

- Probabil pe toți...

Oi, o-nceput școala aia faină! Ailalta, de două săptămâni,  este după încă una ca asta. Atât de urât fu online-ul din clasa a IV-a, încât mă sparie gândul. Sculptură, tricotat, muzică din fața calculatorului, ce de aventuri, pruncule!


  • În poză am încercat să mă laud cu tricotații dăruiți de G., cu mulți ani în urmă. Nu m-o lăsat Pistolaș, cică am tot promis pe aci c-o fac vedetă. 

______________________________
Întreaga colecție a lucrurilor simple:
60. Cerșetor - cu trimiteri spre toate bilețelele din perioada 2016 - 2019.
66. Omulețul
67. 95

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu