luni, 14 septembrie 2020

LICHIOR DE ZMEURĂ

Să scriu o rețetă cât timp se gândesc unii la cât de exagerat de mare este salariul cel mic pe care l-am solicitat. 

Ca și pentru lichiorul de mentă, ACESTA, am avut aceeași sursă de inspirație, Diana - ACI rețeta originală. 

În grădină zmeura se coace foarte pe rând, motiv pentru care în fiecare zi am congelat câteva grame până am ajuns la cantitatea minimă necesară zmeuratei. 


INGREDIENTE pentru 800 mililitri lichior de zmeură:

  • 500 grame zmeură

  • 250 mililitri alcool 96%

  • 250 mililitri apă

  • 350 grame zahăr 


PREPARARE LICHIOR DE ZMEURĂ

  • Într-un borcan cu capac am pus fructele peste care am turnat alcoolul și apa. Am păstrat o noapte borcanul la frigider. 

  • A doua zi am adăugat zahărul. Am scuturat borcanul și l-am lăsat la frigider 6 săptămâni. E nevoie de un loc răcoros și întunecat. Dacă se alege varianta beciului, atunci recipientul se învelește în folie de aluminiu. Din când în când am mai agitat borcanul pentru topirea zahărului. 

  • După 6 săptămâni am strecurat lichidul și am îndepărtat fructele (le păstrez la congelator pentru o prăjitură).

  • Lichiorul trecut prin sită și tifon des l-am îmbuteliat în sticle prevăzute cu dop. 

  • Spre deosebire de lichiorul cu mentă, acesta a ieșit mult mai slab (fructele având propriul sirop) și-mi plac foarte mult aroma și gustul. Chiar e și de fete!

  • Producția lui 2021.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu