luni, 25 noiembrie 2019

DESPRE LUCRURILE SIMPLE (59) # OAMENI DE COLECȚIE

Se ia un borcan și sub capacul lui se depozitează pe bilețele toate fericirile anului. Sau se ia un blog și i se dă misiunea asta. Ia să mai completez c-o liniuță planul lui 2016/2017/2018/ 2019.

- exerciții de echilibru: a se identifica cel puțin o fericire în șapte zile curgătoare!


*

N-am știut niciodată ziua ta de naștere. Și de nu mi-ar fi arătat domnul Facebook cât de mult am uitat-o anul ăsta, în capul meu ar fi rămas în veci cândva după 19 noiembrie, deci chiar un posibil  31 decembrie. Iartă-mă, rogu-te!
Textul ăsta l-am scris în seara în care am ajuns acasă, după ultima noastră întâlnire, cea din primele zile ale lui octombrie. Mă încărcasem cu atâta drag. Era musai să-l conserv astfel.

Nu știi tu, femeie,  cât de specială-mi ești!
La mulți ani!


În anul în care am picat examenul de admitere la facultate m-am intersectat cu o fată născută pe 19 noiembrie 1978. Nu-mi mai amintesc numele ei, nici chipul nu l-aș recunoaște azi și nici măcar nu știu a zice cum de ne-am găsit. Era născută în ziua și anul ce-s scrise și-n buletinul meu. Vreo jumătate de oră sau cât om fi vorbit atunci am bocit amândouă cu zece rânduri de lacrimi. Și ea picase un examen important (parcă la Marină) și era derutată. La sfârșitul întâlnirii îmi amintesc că i-am spus aproape furioasă:

- Ești exact ca mine, nu-mi place deloc cum ești!

Mă șocaseră atunci severitatea cu care vorbea despre ea, emoțiile pe care nu le putea struni decât la capetele extreme, moliciunea în a refuza ceea ce nu-i făcea plăcere și sacrificiul de care era în stare pentru oricine, timiditatea. Era 100% oglinda mea și din ăst motiv nu-mi fu deloc dragă, deși era o frumusețe și unele femei frumoase îmi plac mult mai mult decât cei mai mulți dintre bărbații frumoși. 

Prietena mea E. este născută-ntr-un noiembrie al altui an. Când vorbesc cu ea mă regăsesc în 99% din ceea ce este și ce rămâne neacoperit mi-aș dori să fiu. Nu există om pe lumea asta lângă care să am o comunicare atât de grozavă. Când ne despărțim,  după patru ceasuri de vorbe,  doar pentru a mai sta încă unul pe lângă ușă, mă gândesc la ce dar strașnic ne-ar fi timpul făr de limite în aste vremi în care ne regăsim de trei ori pe an.  Și de vorbim după o zi și de ne auzim după patru luni or după un an mărturisirile curg de parcă ne-am fi lipsit o oră. 

Despre E.?
  • Păi are cel mai curat cuptor, poți jura că i l-o urcat nou-nouț curierul cu 5 minute înainte. La mine ăsta-i cap de listă căci nu-l împlinesc niciodată deși-l năzui mereu.
  • Refolosește apa de la uscător și
  • toate ciornele le transformă în acte.
  • E cel mai președinte de organizație monetară internațională.  Mama lu' FMI și tata Băncii Mondiale e! 
  • Știe a croi pantaloni largi din in,  cu buzunare mari.
  • Adună comori prețioase din magazine ieftine.
  • În toate zilele învață lecții noi și
  • sper să ajungă curând la pagina pe care scrie: sacrificiul nu înseamnă iubire!
  • Usucă tăiței în cutii de pantofi și
  • coace bezele lucioase.
  • La hainele de casă asociază parfum fin și 
  • linii colorate pe la ochi și
  • mi-aș mai dori pentru ea unghii curcubeu. 
  • A învățat să-l rostească pe NU! Și nici nu fu greu. 
  • Ce fericire!  A descoperit, în sfârșit, că nu TOATE hainele trebuie călcate. Da, eu știu, că NICIUNA nu trebuie, dar să n-o spăriem încă. 
  • Visează pân la pensie să scurteze cei 600 de kilometri dintre noi.
  • Îmi râde când ochii îi plâng. 
  • Se pune lesne în locul celuilalt: dacă eu vin să dorm la tine o noapte, apăi aduc cearceafurile mele. De ce să usuci tu lenjerii de la atâția oameni care șed atât de puțin? 
  • E aprigă și cu fitilul scurt. Poate că astea nu-s calități, dar le defilez pentru că-s ale ei și ale mele. 
  • Cel mai mult prețuiesc punțile făr de sfârșit dintre noi. 

Nu știi tu, femeie,  cât de specială-mi ești!
La mulți ani! Ți-am dăruit un președinte. Uf, ce de emoții m-au trecut pe șira spinării la gândul că mi-l vor rata pe dar. 


_____________
Din arhiva Oamelor mele de colecție (filele sunt mai multe, trimiterea este doar către una pentru fiecare):

Întreaga colecție a lucrurilor simple:
48. Visării - cu trimiteri spre toate bilețele din perioada 2016 - 2018.
49. Iubirea B. 
51. Omuleții
53. Ochiul 
56. O femeie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu