luni, 27 noiembrie 2017

PRĂJITURĂ CU MIGDALE ȘI CIOCOLATĂ


Nu-i cea mai ochioasă dintre dulcegării, dar e atât de gustoasă încât e musai s-o păstrez aci pentru refacere. Am căpătat de la mama o grămadă cu fulgi de migdale și întâmplarea a făcut să găsesc în cutia mea cu rețete de brioșe o idee minunată. N-am avut toate ingredientele să pregătesc integral rețeta originală, care era cu brânză proaspătă de vaci.

Am ales ca blat una dintre variantele cele delicioase, cea a gugulufului cu afine. Am înlocuit fructele cu ciocolată.

Prăjitura este coaptă în tava 17 x 17 centimetri.

BLATUL - 550 grame
  • 75 grame unt moale
  • 100 grame zahăr - am redus cantitatea pentru că am adăugat ciocolata și caramelul
  • 2 ouă
  • 125 grame făină
  • 1 linguriță cu praf de copt
  • 80 grame frișcă lichidă - guguluful avea iaurt, dar de la caramel rămânea restul acesta de frișcă
  • 50 grame fulgi de ciocolată amăruie
  • un praf de sare
  • arome: vanilie, coajă de lămâie, 1 lingură zeamă de lămâie 
Am folosit 1/2 din cantitățile de la guguluf. Prăjitura nu a fost înaltă, dar este atât de sățioasă că nici nu este nevoie de mai mult. Asta nu înseamnă cu nu se poate pregăti cu  3/4 din doza inițială. 

STRATUL DE CARAMEL CU MIGDALE - 350 grame
  • 40 grame zahăr
  • 120 grame frișcă lichidă
  • 40 grame miere
  • 150 grame fulgi de migdale / știfturi de migdale sunt numiți pe cartonaș
  • 15 grame picături de ciocolată - am crezut că voi avea o prăjitură aurie și petele acestea de culoare vor fi potrivite. Exact așa ar fi fost de n-aș fi ars-o. 
În original cantitatea de fulgi era dublă. Sigur că nici măcar nu s-ar fi înmuiat. Am preferat să le mulțumesc autorilor pentru idee decât să-i înjur că au tipărit o rețetă eronată. 
De voi avea curaj, voi scădea pe viitor cantitatea de fulgi pentru a rămâne mai mult sirop frișcă lichidă - zahăr - miere. Teama ține de coacere. 

PREPARARE
  1. Am început cu migdalele. Deși scria să clocotesc toate ingredientele făr de fulgi, am ales să încălzesc frișca lichidă cu zahărul până la topirea acestuia și la primul clocot să opresc focul. 
  2. Am adăugat mierea și am amestecat până la dizolvarea ei integrală.
  3. Am pus fulgii și am lăsat amestecul la răcit.
  4. Pentru blat am mixat untul moale cu zahărul și am adăugat ouăle pe rând și sarea.
  5. Apoi am pus simultan o parte făină cernută cu praful de copt, o parte frișcă lichidă până le-am terminat.
  6. La sfârșit am completat cu aromele și fulgii de ciocolată.
  7. În tava acoperită cu hârtie de copt am turnat compoziția pentru blat.
  8. Cu o lingură am așezat ușor, peste blat, în strat cât mai uniform caramelul cu migdale. 
  9. Am presărat peste migdale picături de ciocolată.
  10. În minicuptorul electric preîncins la 180 de grade am copt 45 de minute. La jumătatea timpului ultimul strat era deja bronzat bine dar blatul tremura ca răcitura. Am acoperit tava cu folie și am mai lăsat-o la copt până când mi s-o părut că-i gata. 

  • După răcire caramelul s-a întărit ușor, dar cu un cuțit bine ascuțit nu am avut probleme la porționare.

RECOMAND 

# Compoziția aceasta de blat este, după cum deja am lăudat-o, delicioasă. Nu foarte dulce, nu foarte pufoasă, ci densă,  detalii pe care eu le ador. Se poate coace în formă de brioșe, guguluf, blaturi rotunde, tăvi de chec. Este foarte gustoasă cu afine, vișine, struguri,  dar și cu nuci, stafide, ciocolată, chiar acoperită cu  straturi de cremă. 
# Caramelul cu migdale a umezit ușor foaia, acolo unde a fost mai mult a căzut la fundul tăvii și astfel am avut și mai puțin bronzat. Este exact gustul, obținut mult mai ușor de astă dată,  de la crema caramel din  zahăr ars, unt și ouă. 

*

Și acum vreau să vă prezint noii mei asistenți. Cât am făcut pozele, deși nu pare să mă fi străduit, chiar am trudit vro juma de ceas pentru treizeci din care n-am avut ce alege, cele două perechi de ochi nu s-au mișcat de pe farfuria cea nouă. Nu, obsesia farfuriilor nu s-a vindecat. Obsesia mea, nu a patrupezilor.  La parter e Rita, cățelușul nostru, iară la etaj e Veve, cel mai cuminte pisoi din lume. 


Greu fu s-ajung aci. A scrie ingrediente și moduri de preparare este absolut plictisitor. Uitasem.

- Ana, ai legătura! Zi-mi cât de simplu era să o obțin perfectă și la aspect, nu doar la gust. 

6 comentarii:

  1. Asistenții tăi sunt foarte speciali 😘.Daca prajitura e pe gustul tau,nu mai contează altceva.Reteta de la caramelul cu migdale este putin ciudată fără unt.Cauta pe google ,florentinerguss și poate rezolvi problema cu caramelul, care sigur n-avea ce cauta pe fundul tavii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daa, e pe gustul meu. E atât de sățioasă că-ntr-o săptămână n-am reușit s-o terminăm. Am făcut porții exact cât anafura de la biserică :))))

      Ștergere
  2. Ce asisteni de nadejde ai!!!!Sper ca au degustat si prajitura....Torina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pisoiul nu mănâncă nimic din ce nu are etichetă pisicească. Câinele ar mânca toate dulciurile din lume, dar are parte doar de alea care-mi ies necomestibile :)))

      Ștergere
  3. Uuuuuu, ai venit cu reteta dupa atatea carti :D
    Stii ce ma gandeam acum? Ce tehnica este Maria!!! x grame din aia, y grame din ailalta... Daca nu vedeam cu ochii mei cum ai cantarit la miligram ingredientele pentru tort (ala megaciocolatos :D ) si acum m-as fi gandit cum naiba faci sa fii atat de tehnica :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate că voi începe să mă mai relaxez după ceva zile în laborator. Șefu cântărește cu plus și văz că așa mă încurajează și pe mine: să nu stau să nimeresc fix gramu din rețetă.

      Ștergere