vineri, 25 octombrie 2019

NECTAR DE CORCODUȘE ÎN TREI CULORI


  • Săptămâna rețetelor restante pe Zambetania iară (episodul 5 din  sezonul de toamnă). 
Pe lângă toate siropurile din cămară (de vișine, de caise, de soc, de căpșuni, de cireșe) nu-mi mai doream și din corcodușe. Descoperisem savoarea gemului în trei culori și nici prin cap nu-mi trecea să folosesc fructele pentru altceva. AICI rețeta gemului. 


Am găsit la o prietenă niște corcodușe mari cum nici nu-mi imaginam că există. Cum aveau foarte multă pulpă m-am gândit c-ar merita să-ncerc și nectarul. Apoi m-am trezit cu vreo 6 kilograme de corcodușe portocalii și roșii și le-am testat și pe alea. M-am trezit înseamnă că m-am dus cu B. să le culegem de pe marginea drumului, fiecare câteva

Tot prietena de la care le-am luat pe gigantice mi-o dat și rețeta: le opărești cu puțină apă, le decojești, le pasezi, pui jumătate din cantitatea lor de zahăr și o aspirină la un kilogram de nectar. Așa am făcut. 

INGREDIENTE
  • 1 kilogram corcodușe pasate fără pieliță și sâmburi
  • 500 grame zahăr
  • 1 aspirină
PREPARARE NECTAR DE CORCODUȘE

  • După ce am curățat fructele de codițe și frunze le-am pus într-o oală (pe care am cântărit-o goală și mi-am notat greutatea) și le-am acoperit cu apă. Le-am ținut pe foc până la primul clocot. 
  • Am aruncat doar jumătate din apă (nu-mi doream un sirop foarte gros). Am îndepărtat cu ușurință toate corcodușele de pieliță. N-a fost la fel de ușor să le scot sâmburii. 
  • Am pasat fructele cu restul de apă păstrat, le-am cântărit și am adăugat jumătate din cantitatea lor de zahăr.
  • M-am oprit pentru a steriliza sticlele în care să repartizez nectarul. Adică le-am fiert, din momentul primului clocot, 20 de minute, într-o oală în care am așezat un prosop. 
  • Apoi am readus oala pe foc, de astă dată cu fructele pasate și zahărul și am fiert siropul până s-a îngroșat ușor. 
  • Am cântărit iară oala, de astă dată plină, am scăzut tara (greutatea ei goală) și am aflat cât sirop este. Am aplicat regula 1 aspirină pisată la 1 kilogram de nectar.
  • După ce am adăugat pastila și am amestecat siropul fierbinte, l-am și repartizat în sticlele sterilizate. Pe acestea le-am înfășat într-un prosop gros și le-am lăsat astfel până s-au răcit, a doua zi. 
  • Identic am pregătit nectarul din corcodușe portocalii și din cele roșii. 


ALTE MENȚIUNI
  • Am ajuns la capăt cu misiunea săptămânii, chiar dacă-s doar 5 rețete publicate dintre cele 6 planificate. Nu găsesc ciorna cornulețelor cu gem, revin când apare. Mi-o plăcut activitatea asta grozav, dar prea bine că s-o gătat. N-aș putea face asta zilnic și din ăst motiv admir și mai mult blogurile pe care le urmăresc. 
  • Spre deosebire de celelalte siropuri, acesta nu este foarte dulce, ci acrișor - dulce, cu gustul specific fructelor folosite. 
  • Am preferat să pun aspirină pentru că deși la alte conserve am folosit sterilizarea tot au fermentat. Da, știu, înseamnă că n-am făcut-o corect, dar îs sigură că e din cauza legumelor,  fructelor și nu a metodei pe care am ales-o la toate conservele și a funcționat la 90% dintre ele. 
  • Deși am început să consumăm din siropul de căpșuni (publicat AICI) și din cel de soc (ĂSTA) încă nu am desfăcut din nectarul de corcodușe pregătit la jumătatea lui iulie. Voi reveni cu actualizare la momentul respectiv. 
  • Am actualizat informațiile pentru corcodușele la oțet. ASTEA. Le recomand. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu