luni, 7 martie 2016

Chec dulce cu spanac



Visez de multă vreme  checurile alea cu inimi interioare de altă culoare.  Cum ocaziile pentru testat dulcegării se împuținează ( din cauza postului ) ,  am decis să bifez pentru vizita de martie la Buna cât mai multe dintre-nchipuiri.
Astăzi, doar checul ăsta,  bază de la care am reușit 2 minunății cu care mă voi lăuda în perioada următoare.
Am ales să colorez checul cu mac și lămâie - rețeta ACI - pentru că-i unul dintre cele mai grozave. Din păcate, spanacul i-o anulat taman aromele cele faine. Pentru rețetele mele următoare (un  ciocolatos cu interior de spanac și bomboane) nu fu un neajuns asta. O să-l refac cu adaos de arome și supliment de zahăr. Oricum, e o variantă strașnică pentru  blat! De am vreme îl reiau pentru Cutia misterelor ce are ca ingredient obligatoriu fisticul.



Mai zic că dulce din numele de botez  l-am adăugat pentru a-l diferenția de checul aperitiv cu spanac. El dulce datorită zahărului, nu-i!
Am făcut un chec mic pentru că de atât aveam nevoie pentru rețetele următoare. De se dorește unul copt în tava specială de chec trebuie dublate cantitățile mele. Eu l-am copt  în forma de guguluf cu diametrul mic de 11 centimetri.

INGREDIENTE
2 ouă
- 100 grame unt moale ( fu 82% grăsime )
- 85 grame zahăr + 1 plic zahăr vanilat
- 70 grame frunze spanac proaspăt
- 150 grame făină
- 5 grame praf de copt
- 50 mililitri frișcă lichidă ( am avut 75 grame smântână Dorna pentru frișcă 35% grăsime )
-  un praf de sare
- 2 linguri zeamă de lămâie
- coajă rasă de lămâie



1. Am blendurit spanacul cu frișca, am adăugat amestecului coaja de lămâie.



2. Am mixat spumă untul moale, zahărurile și ouăle.
3. Am adăugat simultan în 3 tranșe pulberile ( făina cernută cu praful de copt,  sarea ) și frișca verde.
4. La sfârșit am pus zeama de lămâie.



5. Am turnat compoziția în forma unsă cu unt și tapetată cu făina.


6. Am copt la foc mic, în cuptorul preîncins, 35 de minute până când bățul de frigăruie înfipt în chec a ieșit curat.


Am fost dezamăgită că n-o rămas din checul sursă de inspirație decât mirosul și aroma de lămâie o lipsit cu desăvârșire. M-o bucurat culoarea! După 2, 3 ani de când mă tot joc cu spanacul la foi de ruladă or blaturi de tort, am descoperit că a sa culoare intensă ține doar de cantitatea de spanac folosită și nu cum presupuneam eu de nuanța gălbenușurilor.

Revin cu checul de sfeclă și spanac și apoi cu  propunerea pentru Cutia misterelor, căci am bifat și provocarea cu bomboane din resturi de chec verde.


Miercuri biscuiții cei negri, mărțișor restant.


2 comentarii:

  1. I-ai pus spanac?????????????? De unde iti vin ideile astea???????????? :D
    tare-mi place culoarea ♥♥♥ Mie inca nu mi-a iesit nimic asa verde intens si frumos, dar nu este timpul pierdut :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Ana mi se plângea azi că ea mă citește dar nu poate comenta singură. Zic: de ce?! Crisa poate, e singurul meu comentator :))))) Oi, ia notițe de aci pentru verde și de la ce va urma încă de 2 ori, am descoperit SECRETUL!

    RăspundețiȘtergere