vineri, 3 octombrie 2014

Tort croitorie




- Maria, imi faci un tort micut pentru mama? Poate sa fie cu etaj si patrat.
- Da, G., un kil jumate, doua!

S-o avut, va rog, sedeti, patru kile jumate!

Zilele trecute am primit de la Irina  o reteta de blat ciocolatos umed cu restrictii la copt  dupa regulile mele ( blaturi mari din care sa decupez cat imi trebuie) pentru ca e un blat sfaramicios. M-o mai atentionat ca e un blat foarte greu la cantar. Eu desigur c-am citit doar partea cu nedecupatu, adica am citit si restu, dar am priceput doar in secunda in care am vazut in fata ochilor 4,4 kg.

Cand i-am scris ce isprava am facut: crema de vanilie cu unt si negresa ei, mi-o raspuns ca musai sa nu folosesc la el creme d' astea grele care sa-l ingroape, se nimeri taman bine, ca vroiam si la cel de saptamana asta sa folosesc combinatia. Oricum, pan la Craciun,  sper sa refac in vro combinatie fericita blatu ala, ca-i grozav, un fel de Kinder mai ieftin si mai umed. Dupa ce am gustat de la G, arata intr-un mare fel in sectiune blatul asta, il folosesc si la tortul cu animalute, inca nu stiu in ce combinate ca vreau musai sa fie si crema caramel de la nuci pe acolo.


Nasturii i-am decupat cu capace de markere, am o forma siliconata, dar n-am reusit sa-i scot din ea.




 Din pacate jumatate mi-au ramas nefolositi din cauza de uscat deformati.  Astia-s defectii:


Foarfecul o prins o zi proasta, desi l-am refacut de patru ori, mai mult de atat n-am fost in stare.


Lu' G. i-au placut mosorasele cu ata, eu mi le-as fi dorit cu un fir mult mai subtire, nu mohairuri  d' alea, dar se rupea fondantul.


Am incercat sa fac peste tot "cusaturi" duble cu un cutit de unica folosinta, metrul este unul dintre cele mai neperfecte elemente, eram epuizata, nici in conditii optime n-as fi reusit mult mai bine liniute .


Gaselnita de care mi-s mandra tare: am peticit inaditurile cu fermoare. Nu am reusit sa imbrac baza intr-o singura bucata de pdz si atunci unde se imbinau doua capete am desenat, cu zimtii unui cutit de unica folosinta si varful unui dui mic, fermoare.


Probabil ca multe le puteam reusi mai bine sau evita (poate o sa ne lumineze Tori), dar asa fu daruit. G. zice ca aniversata o dat in balbaiala cand s-o trezit cu el, asta pare sa fie de bine.

Decoratiunile sunt din fodekor, tortul este imbracat in pasta de zahar, l-am asamblat in forma de 24x24 cm-  baza si etajul in cratita de 12 cm si de-ati uitat deja avea 4,4 kg.

De luni sper sa reusesc a scrie dintre restantele de prajituri asortate. Vor urma multe zile cu medici, deci timp berechet in afara bucatariei din care n-am mai iesit de cand era vara afara.


6 comentarii:

  1. M-ai pus in dificultate de a comenta acest tort.Culorile sint minunate si trandafirul f frumos si imi place f mult bordura si ,,fermoarul".DAr cel mai mult imi place faptul ca nu l-ai incarcat,chiar daca eu as fi pus o petala-doua la trandafir,in rest e f bine realizat.Nasturei de tot felul si de toate culorile,sint f dragalasi.Imi place si argintiul de la foarfec si degetar.Te felicit,un tort f f frumos.!!!!!!!!!!PIna la urma ce creme ai folosit ???

    RăspundețiȘtergere
  2. Tori, ce tare ma bucur ca ti-o placut! Io nu l-am vazut asa de perfect, dar poci sa ma sucesc:))) Fu cu crema de vanilie a lu VD. La tortul cu vacuta, ce-o sa apara, probabil, vineri, scriu reteta blatului astuia care in combinatie cu ciocolatoasa alba fu o grozavie cum eu n-am mai gustat de multa vreme. Sanatate voua!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos tort ai facut, sigur a fost si gustos, Talentate si indemanatice manute, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Trandafirul asta ti-a iesit foarte frumos ♥
    Dupa parerea mea de neavizat, eu nu l-as fi pus mot pe tort, ci la baza tortului. Etajul tortului l-as fi transformat in pernuta de ace in care as fi infipt multe ace cu gamalie rotunda si colorata :D Dar cine ma intreaba pe mine? :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu m-am gandit la ace, de aveam si pernute in ganduri, chiar asa faceam, saru' mana! Ia sa-ti trimit io din vreme tortu pentru Teo sa nu ma oftic postpublicare:))))

      Ștergere