vineri, 31 ianuarie 2020

CIOCOLATĂ DE CASĂ CU MIX DE FRUCTE USCATE ȘI NUCI


B. o poftit pe la Crăciun ciocolată de casă. I-am făcut pentru noaptea lui 31 decembrie. Nu prea fu în zilele alea vreme pentru poze. Există pe Zambetania o altă rețetă de ciocolată de care am uitat complet atunci. ACEASTA. Diferă foarte puțin gramajele între ingrediente la cele două rețete. 


Sursa acestei rețete este Teo, AICI. Tot din 2014 este și varianta ei.  Și prima dată și a doua oară am pregătit doar jumătate de doză.

Pentru 750  grame de ciocolată montată în tava 21 x 25 centimetri, cu o înălțime de 2 centimetri,  ingredientele sunt:
  • 75 grame apă
  • 150 grame zahăr 
  • 125 grame unt 80% grăsime
  • 15 grame cacao
  • 200 grame lapte praf
  • un praf de sare
  • 175 grame mix de arahide, alune de pădure, fistic, miez de nucă, stafide, merișoare, fulgi de caramel
  • opțional o foaie de napolitană de dimensiunile tăvii,  21 x 25 centimetri. 

Preparare ciocolată de casă
  • Prima dată am prăjit câteva minute, într-o tigaie uscată,  miezul de nucă și alunele de pădure din curtea bunicii. Împreună cu arahidele le-am tăiat grosier. 
  • În tava pregătită pentru montat ciocolata am așezat folie de aluminiu și foaia de napolitană. 
  • Într-o cratiță am adăugat apa, zahărul și sarea. Am fiert siropul până când s-a dizolvat zahărul.
  • Am adăugat untul și am amestecat cu telul, cratița fiind  în continuare pe foc, până când s-a topit untul.   
  • Am adăugat cele două linguri de cacao cernute în sirop și la primul clocot am oprit focul.
  • Am adăugat în tranșe laptele praf și l-am încorporat tot cu ajutorul telului.
  • În tava de copt, peste foaia de napolitane, am turnat compoziția și am nivelat-o.
  • Peste ciocolată am presărat fructele, nucile și fulgii. Le-am presat ușor pentru a adera la ciocolată.  
  • Am lăsat tava la frigider câteva ore (5 - 6 zice Teo) până când ciocolata s-a întărit și am putut-o porționa. 


ALTE MENȚIUNI
  • Am folosit lapte praf de la Dr Oetker. Dacă vă doriți batonul cu ciocolată de casă al copilăriei nu-i cel mai potrivit ingredient. Cu Rarăul m-am apropiat cel mai mult de gustul copilăriei, dar nu-l mai găsesc. AICI îmi amintește Google c-am făcut bomboane din ciocolată de casă, rețeta de pe cutia de lapte praf. 
  • Fulgii de caramel se găsesc în magazine pe raftul  celor de ciocolată. Eu i-am cumpărat de la Penny. Au gust de zahăr ars dar nu sunt atât de casanți precum cei pe care i-aș reuși acasă.  
  • Pentru gustul meu este prea dulce, dar cum nu s-o mai plâns nimeni am renunțat  la a reduce cantitatea de zahăr.
  • Teo nu a folosit foaie de napolitană. Mie îmi place și gustul pe care-l are ciocolata în combinație cu ea, dar și cum arată în secțiune. În 2019 am folosit două foi de napolitană: foaie, jumătate din ciocolată, napolitană, restul de ciocolată, alunele. 
  • Prima dată probabil am fiert mai mult siropul (acum imediat ce s-a dizolvat zahărul am adăugat untul) și rapid s-a întărit ciocolata. Pân să adaug nucile deja era gata. Acum a fost o compoziție moale, ca un aluat de brioșe. La frigider s-a-ntărit în câteva ore. Am verificat-o după 4 ore și era gata. 
  • Teo a dublat cantitățile (adică eu le-am înjumătățit) și a montat ciocolata în tava 30 x 35 centimetri. A obținut o înălțime mai mare pentru ciocolată. Mie îmi place subțire cu multe nuci. 
  • Ingredientele ultimului strat pot fi încorporate în interiorul ciocolatei. Se adaugă înainte de a pune laptele praf. 

- Ce bune-s, Maria! Tu le fă că eu le vând. 
L-am refuzat pe B., dar n-am putut să nu zâmbesc imaginii unor rafturi pline cu tablete ambalate transparent și legate cu fundițe colorate. 

2 comentarii:

  1. Chiar au fost mortal de bune batoanele astea ♥♥♥ Le-am savurat pana la ultima frimitura :D
    Ar fi o super afacere sa le vinzi! Ai avea mare succes cu ele :D ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tre să le refac, am avut musafiri ambele dăți când le-am pregătit. Cum nu le voi repeta identic, deja am emoții pentru mine :)))

      Ștergere