luni, 11 ianuarie 2016

Ruladă cu ciocolată neagră și unt de arahide



Pentru zi cu an nou  am făcut 2 rulade, ambele inspirate de arhiva blogului. Cea cu somon și cremă de brânză am publicat-o ACI .

Ruladă cu unt de arahide și ciocolată albă - ianuarie 2014

Căutam pe zambetania o rețetă cu unt de arahide, aveam un rest de la un tort de post. Primul răspuns la  întrebare fu rulada cu ciocolată albă și unt de arahide, rețeta ACI arhivată.


FOAIA DE RULADĂ

Am copt foaia în tava mare a cuptorului de aragaz. Rețeta este ACI sau ACI (doar foaia, nu și umplutura folosită la copt foaia). Diferența fu de astă dată că pe compoziția întinsă la copt în tava cuptorului am presărat cacao. N-am reușit să o pudrez ușor, în multe locuri am scăpat întreaga linguriță de cacao, dar este o variantă care mi-a plăcut mult, o voi reface. Pentru că ouăle au fost mici, am avut la final o foaie foarte subțire.




CREMA DE CIOCOLATĂ NEAGRĂ ȘI UNT DE ARAHIDE

- 160 grame frișcă lichidă - fu smântâna Pilos de la Lidl pentru frișcă
- 210 grame ciocolată neagră - am avut jumătate 50% cacao, jumătate 70% cacao - de când am descoperit la Profi Delica Dore doar de asta folosesc, acuș văz că cea 50% fu cu cafea



- 150 grame unt de arahide


Am încălzit în ceunel frișca (cu mare atenție să nu dea în clocot). În smântâna încălzită am adăugat ciocolata ruptă bucăți mici, pe care am acoperit-o cu smântână prin mișcarea ceaunelului. După ce am așteptat 2 minute topirea ciocolatei, am amestecat bine cu telul pân la topirea integrală. Am lăsat compoziția la răcit. Am mixat untul de arahide și am adăugat treptat din ciocolata topită. Pentru că se întărește foarte repede, imediat am întins crema pe foaia coaptă și răcită. Am rulat ușor și am înfoliat rulada astfel obținută. Am lăsat-o o noapte la rece. Crema se cam întărește, dar nouă ne-a plăcut mult tocmai asta, multă cremă, blat subțire. De n-o preferați așa, bateți suplimentar frișcă 50 de grame, mixați-o cu untul de arahide și apoi cu ciocolata topită.
_____________________

Pe lista lui 2016 am de înfăptuit un index al anilor ăstora zambetani (o fost și p-a lu' 2015),  să vedem de-oi reuși, pân atunci vă recomand alte rețete pe care le-aș repeta acuș:
-        http://zambetania.blogspot.ro/2015/11/rulada-cu-prune-si-gutui.html - fructele pot fi înlocuite cu cele de se găsesc:  mere, pere

-        http://zambetania.blogspot.ro/2015/12/minirulade.html - minirulada cu gem de portocale



2 comentarii:

  1. Ce rulada perfect rulataaaaa!!!!!! ♥♥♥ Eu nu am ajuns la performanta asta :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-o ieșit foaia foarte dreaptă și subțire, dar stratul de cremă e departe de perfecțiune. Am antrenament, rulădesc chiar foarte des în situațiile de criză, adică-n cele mai multe :))))

      Ștergere