luni, 18 ianuarie 2016

Crinkles cu îndulcitor






Mi-o trebuit pentru dar personalizat dulcegării. Am luat 2 rețete de fursecuri, cele marocane  și crinkleșii, le-am înlocuit zahărul cu îndulcitor pudră, le-am ferecat într-un borcan și le-am dăruit. Am fost impresionată de ambele rezultate, chiar de-au fost departe de a fi perfecte (ACI varianta cu îndulcitor a marocanelor).


Fursecuri marocane, varianta cu îndulcitor


Pentru 20 de bucăți am folosit:
- 80 grame ciocolată neagră făr de zahăr, eu pe asta am mai avut-o în trecut și la bomboane



- 20 grame unt
- 5 grame îndulcitor pudră - Clio fu
- 1 ou
- 75 grame făină
- 1/2 linguriță praf de copt - 1 gram
- sare
- pentru tăvălit: lapte praf integral, deci făr de zahăr

1. Am topit pe baie de aburi ciocolata cu untul.
2. Am mixat oul cu îndulcitorul pân și-o triplat volumul.
3. Am adăugat în spuma de ou ciocolata topită și răcită și la final am încorporat făina cernută cu praful de copt.
4. Aluatul astfel obținut l-am înfoliat și ținut 2 ore la rece. Se întărește dar de la temperatura mâinilor devine ușor modelabil.





5. Am împărțit aluatul în fragmente de 11 grame, pe care le-am rotunjit, tăvălit prin lapte praf. Jumătate le-am tăvălit prin cacao, dar s-au ars repede și sunt foarte nedulci.



6. Am așezat fursecurile crude pe folia de silicon din tava cuptorului.
7. Le-am copt câte 15 minute la focul cel mai mic pe ultima treaptă.
8. Le-am lăsat la răcit în tava de copt.

Deși gustul de îndulcitor mi le bruiază pe celelalte, mi-au plăcut pentru că nu sunt la fel de dulci precum originalele tăvălite prin 2 rânduri de zahăr.

3 comentarii: