vineri, 10 aprilie 2020

PRĂJITURĂ CU NUCI ȘI DOVLEAC


Seria 8 rețete cu dovleac ➤  6/8


Când am pregătit prăjitura cu nuci și unt, ASTA,  am testat o foaie de ruladă din catalogul Patiseria de acasă pe care am ratat-o.  Am revenit la ea astăzi cu același rezultat. Voi încerca și a treia oară, pentru că îmi place foarte mult rețeta și între timp am descoperit că am tot copt blatul cu rezistențele de jos ale cuptorului nefuncționale.  


  • Am copt un blat în tava de 35 x 24 centimetri și l-am tăiat în două. Prăjitura are 1 kilogram. 
Ingrediente pentru blat:
  • 4 ouă (albușurile separate de gălbenușuri)
  • 200 grame zahăr pudră
  • 250 grame nuci măcinate
  • un praf de sare
Creme:
  • 250 grame cremă de dovleac  + 125 grame cremă separat (AICI rețeta)
  •  50 grame ciocolată albă
  • 125 grame frișcă lichidă
PREPARARE BLAT PRĂJITURĂ CU NUCI ȘI DOVLEAC
  • Am mixat 5 minute gălbenușurile cu zahărul până s-au îngroșat. 
  • Separat am bătut albușurile spumă cu un praf de sare. 
  • Am încorporat ușor cu paleta gălbenușurile în spuma de albușuri și apoi am adăugat miezul de nucă. Cu mișcări de sus în jos am amestecat bine până la omogenizarea întregii compoziții.
  • În tava de copt acoperită cu hârtie cerată am întins blatul. 
  • În cuptorul preîncins la 190 de grade am copt blatul 25 de minute. Este un blat umed și nu funcționează testul scobitorii. Deși am respectat temperatura și durata de coacere de la prima testare, cel de astăzi s-o cam bronzat. 
  • După răcire, l-am tăiat în două pe verticală pe latura mare făr a desprinde hârtia în care a copt. Blatul este foarte fragil și greu de manevrat fără ea.
PREGĂTIRE CREMĂ CU DOVLEAC ȘI CIOCOLATĂ 
  • Am topit pe baie de aburi ciocolata ruptă bucăți cu frișca lichidă. 
  • Am lăsat o noapte crema la frigider. 
  • A doua zi am mixat-o la viteză mare.  Pentru că nu avea consistența potrivită, era prea moale, am lăsat-o 15 minute la congelator și am mixat-o iară 1 minut. De 3 ori am repetat pasul acesta până când crema a fost aerată și păstra modelul duiului la decorare. 
  • Am încorporat în crema de ciocolată 100 grame cremă de dovleac. 
MONTARE ȘI SERVIRE PRĂJITURĂ CU NUCI ȘI DOVLEAC
  • Am așezat pe un suport de lemn prima jumătate de blat cu suprafața bronzată în jos. Hârtia fiind acum în sus am desprins-o ușor. Am întins cele 250  grame cremă de dovleac. 
  • Peste crema de dovleac am așezat al doilea blat, tot cu suprafață perpelită pe cremă și cu hârtia în sus pentru a o desprinde. 
  • Am întins din crema de ciocolată 150 de grame peste cel de al doilea blat. 100 grame le-am păstrat într-un poș cu dui pentru decorare. 
  • Pentru că am porționat-o repede am ținut-o înainte 30 de minute la congelator. 
  • După ce am îndreptat marginile am tăiat prăjitura în 16 bucăți de 3.5 x 7 centimetri.
  • Am decorat cu ambele creme folosind poș cu dui. 


ALTE MENȚIUNI
  • În rețeta originală blatul conține 250 grame zahăr. Cremele sunt dulci, am scăzut puțin zahărul. 
  • Este o prăjitură ușor de pregătit în cantități mai mari. Blatul poate fi copt cu 2, 3 zile înainte, crema de dovleac și ea cu 10 zile în avans. Eu am avut crema de ciocolată rămasă în frigider 2 zile de la niște fursecuri  (ultimul episod al seriei). Nu s-a întărit, doar am umplut poșul cu ea direct din frigider sau am întins-o pe blat făr de alte operațiuni. 


În arhiva seriei cu dovleacul în rol principal:




  1. Cremă de dovleac
  2. Vafe
  3. Brioșe
  4. Fursecuri
  5. Brioșe cu topping

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu