miercuri, 3 iulie 2019

SIROP CRUD DE VIȘINE


Povesteam ieri, la dulceața de vișine cu cireșe, ASTA, că dintre toate fructele conservate, indiferent de metodă, pentru iarnă cel mai mult îmi plac vișinele. 
Am cumpărat de la piață 3 kilograme, deși avem vreo 10 pomi, abia de-am adunat 5 vișine, cu gândul să le consum pe compot și dulceață. Din păcate, oala mea cea mai mare este foarte mică. Să fierb câte 2 borcane de compot,  timp de două ore,  pe căldurile astea nu-i în fișa mea de sacrificiu. 6 borcane tot am îndrăznit să fierb. Nici B., nici A. nu-l gustă. E singurul compot care-mi place, dar dacă nu am, nu mănânc, e simplu pentru kilogramele mele pân la cer! 


Nici dulceață n-aș fi vrut făr de număr căci îs multe alte fructe pe lume care trebuie testate. Așa că am găsit, tot pe blogul care mi-a inspirat integral cămara anul acesta, AICI, siropul crud de vișine. B. este foarte mare fan siropuri d' astea,  ce se beau cu apă, își cumpără des (ca și tata), motiv pentru care colecția de casă i se mărește cu fiecare nouă rețetă. I-am scos separat de la toate dulcețurile și lichid dulce. 




INGREDIENTE PENTRU 1,5 L SIROP
  • 500 grame vișine fără sâmburi
  • 1 kilogram zahăr
  • zeama de la o lămâie
  • 0.5 litri apă
  • un vârf de cuțit conservant

PREPARARE SIROP DE VIȘINE


  • După ce am spălat bine cu apă rece vișinele alese (doar cele făr de părți alterate) și le-am scos sâmburii am cântărit 500 de grame. Am adăugat zeama de lămâie, zahărul, apa și am pasat cu blenderul toate fructele. 
  • Am lăsat siropul astfel format 48 de ore la rece.
  • După acest timp, am adăugat conservantul, am amestecat bine și apoi am strecurat siropul. Pulpele de fructe rămase în sită le-am adăugat la dulceață, dacă tot s-o nimerit în cale. 



  • L-am turnat în sticle sterilizate, pe care le-am închis cu dopuri. 

ALTE MENȚIUNI


  • Siropul crud de căpșuni păstrat cu tifon, fără capace, a făcut la sfârșitul lui iunie flori de mucegai. Am actualizat la rețetă, AICI, cum mă strădui să merg mai departe, până-n iarnă,  cu experimentul.
  • Din acest motiv la siropul de vișine, chiar dacă sticlele au dop, am adăugat conservant (plicul de 7 grame scria că este pentru 15 kilograme, eu am folosit 1 gram). 
  • Din păcate, cele 48 de ore în care vișinele pasate trebuiau păstrate la rece au coincis  în parte cu o pană de curent care a durat 24 de ore. De câte ori a plouat, de atâtea ori nu am avut energie electrică. Am observat atunci că siropul și-a schimbat culoarea. S-a închis foarte mult nuanța de roșu. 
  • N-am scris nimic despre gust. Am avut un pahar la congelator (cel din poza de deschidere) cu un deget de sirop și restul apă. Cu excepția faptului că era îngrozitor de dulce, n-am reușit să identific altceva. 
  • Voi reveni aici, din când în când, cu vești despre starea de sănătate a siropului din beci. 

2 comentarii:

  1. 24 ore fara curent??? :(
    Noua ne-a cazut cosul de la casa din cauza furtunii, dar pene de curent nu am avut, nici macar pene de internet nu am avut desi ultimele poate erau binevenite :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La ploile trecute de fiecare dată a picat și curentul (internetul) multe ceasuri. Chipurile la ultima am scăpat.

      Ștergere