miercuri, 3 aprilie 2013

Tort de post cu nuci şi griş




Pentru că tortul chinuit anterior avu mare succes se mai ceru unu identic.
Îl făcui identic modificat:
-         blatul negresă, cel îndărătnic în 3 rânduri, l-am înlocuit cu unul din nuci
-         crema de cocos am schimbat-o cu budincă de griş


Eu, de regulă, coc foi de blat subţire în tava mare a aragazului şi apoi le decupez în funcţie de forma în care montez tortul.

Şi de astă dată am copt două blaturi mari  cu nuci (sunt cele de la prăjitura de post cu migdale şi unt de arahide). Săptămâna aceasta le voi transforma în fursecuri.

Pentru tava 27x31 cm:
-         100 ml ulei
-         150 gr zahăr
-         130 ml apă
-         175 gr făină
-         100 gr nuci măcinate
-         10 gr cacao
-         ½ plic praf de copt stins cu zeama de la o jumătate de lămâie
-         esenţă  de rom
-         sare
+ 1 foaie de napolitane


Se bate spumă zahărul cu uleiul şi sarea, treptat se adaugă apa şi romul, apoi făina cu praful de copt şi cacao, la sfărşit amestecînd uşor se presară nucile.
Am decupat foaia mare de napolitană, am aşezat-o în tava de copt acoperită cu hârtie de copt şi am turnat compoziţia pentru blat. Am copt 30 de minute la foc mic în cuptorul preîncins până a trecut testul scobitorii. La prăjitura cu migdale l-am copt identic dar 15 minute. Habar n-am care-i explicaţia!

Când este călduţ încă se decupează, eu am decupat pentru rotunda de 26 cm. Răcit prea tare are foaia de napolitană întărită şi crapă exact ca la mine.

Pentru al doilea blat am urmat acelaşi  traseu cu diferenşa că am folosit doar 5 gr de cacao şi 105 de nuci. L-am vrut altă nuanţă.

Budinca cu griş:
-         400 ml lapte de soia
-         50 gr zahăr
-         100 gr griş


Se pun la fiert până se îngroaşă, amestecând continuu.
Am turnat-o într-un vas termorezistent pătrat udat şi-am lăsat-o la răcit. Din păcate, la montare n-am putut-o scoate. Probabil nu era suficient de rece, cert e că ceea ce-mi imaginam a fi un pătrat perfect o fost o mămăligă. Data viitoare acopăr vasul cu folie şi apoi pun budinca. Folie oricum ar trebui pusă deasupra, direct pe compoziţie, pentru a evita formarea crustei.

Crema cu cacao:
-         800 ml lapte de soia
-         100 gr zahăr
-         30 gr cacao
-         70 gr amidon
-         esenţă de rom

Jumătate din lapte  şi zahărul se pun la fiert. Cacao se amestecă cu amidonul şi apoi cu restul de lapte. Compoziţia omogenizată bine se toarnă peste laptele pus la fiert. Se amestecă cu atenţie evitînd lipirea până se îngroaşă. Se pune la răcit amestecată cu romul. Şi ea ar trebui acoperită direct cu o folie.

Pentru decorare:
-         o tabletă de ciocolată neagră de post topită cu 3 linguri de lapte
-         fulgi de migdale
-         granule de nuci pralinate
-         cacao

Montare tort:
-         blat 1 cacao cu foaia de napolitană în sus
-         jumătate din budinca de cacao călduţă
-         pătratul de griş
-         restul de budincă
-         blat 2 cu foaia de napolitana în jos.


Se lasă la rece 2-3 ore, se răstoarnă pe suportul de servire. 


Am acoperit partea superioară cu ciocolata topită. Pentru că era făr de luciu am pudrat-o cu cacao. Lateralele le-am tapetat cu granule de nuci şi fulgi de migdale.

Pofte bune!

N.B. Sor ' mio, la mulţi ani cu sănătate! Tortul tău se livrează vineri;)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu