luni, 5 aprilie 2021

RULADĂ CU CIOCOLATĂ ȘI CREMĂ DE UNT

 

Când pregătesc cremă de unt pentru îmbrăcarea unui tort cantitatea este mult prea mare. De-aș încerca fracțiuni de doză, atunci n-aș mai putea folosi stand mixerul (nu bate mai puțin de 4 albușuri) și mi-ar fi aproape imposibil să mă descurc cu  siropul fierbinte de zahăr și mixerul de mână. Așa că toată crema de unt rămasă de la tort (aproape un kilogram) o împart în caserole de 300 - 400 grame și o congelez. Astăzi am ajuns la ultima rămasă de la tortul pregătit în februarie și nepublicat încă. Într-o săptămână am un alt tort așa c-o voi lua de la capăt. 

Am pregătit rulada ca desert pentru cel de al patrulea grătar al anului. Le țin socoteala pentru că-s curioasă câte vom mai bifa până când  vremea și vremurile vor fi în ton c-o astfel de îndeletnicire. Rulada s-o alăturat checului cu rahat (ĂSTA) ș-o câștigat detașat Premiul farfuriilor goale



INGREDIENTE
  • 5 ouă
  • 125 grame zahăr
  • 125 grame făină
  • un praf de sare
  • esență de vanilie, portocale
  • 350 grame cremă de unt la temperatura camerei - AICI rețeta
  • 25 grame fulgi de ciocolată

PREPARARE
  • Pentru foaia de ruladă am separat albușurile de gălbenușuri.
  • Am fixat cuptorul la 180 de grade Celsius și l-am aprins. 
  • Albușurile le-am mixat spumă cu sarea folosind mixerul la viteză mare. 
  • Am adăugat zahărul și tot la viteză mare am bătut albușurile până s-a dizolvat zahărul și am obținut o bezea fermă, albă, lucioasă. 
  • La viteză mică am încorporat gălbenușurile și aromele. 
  • Am cernut făina peste ouă și am amestecat ușor de sus în jos folosind o spatulă până am obținut o compoziție omogenă. 
  • Tava aragazului am tapetat-o cu hârtie cerată și am turnat foaia de ruladă nivelând-o. 
  • Am copt-o 15 -20 minute la 180 de grade în cuptorul preîncins până s-a rumenit. 
  • Am lăsat-o câteva secunde să se răcorească, adică timpul în care am pregătit o coală de hârtie cerată pe care s-o rulez.
  • Am întors foaia de ruladă coaptă pe hârtia curată, am desfăcut hârtia pe care s-a copt, care acum era în sus și s-a desprins cu ușurință și am rulat strâns blatul.
  • Am lăsat sulul la răcit, timp în care am pregătit crema.
  • Crema de unt la temperatura camerei am amestecat-o cu arome de vanilie și portocale. 
  • Foaia de ruladă răcită am desfăcut-o și am acoperit-o cu crema de unt. Peste cremă am presărat fulgii de ciocolată. 
  • Am rulat din nou foaia pe cât de strâns am putut și am împachetat-o în hârtia folosită la pasul anterior. 
  • Am lăsat sulul la frigider o oră pentru întărirea cremei. Sau se poate congela 5 - 10 minute.
  • Se porționează foarte ușor cu un cuțit cu zimți. 
  • Se lasă înainte de servire câteva minute la temperatura camerei pentru înmuierea cremei. 
Este o ruladă cu blat pufos, am căpătat ouă de țară ș-am obținut o culoare minunată. Deși am folosit multe esențe (am avut chiar și apă de flori de portocal) nu am obținut  un produs intens aromatizat, ci mai degrabă untul și ciocolata sunt vedete. Deși eu am terminat-o în ziua în care am pregătit-o, rulada se păstrează proaspătă la frigider ș-o săptămână. Am preferat să nu o decorez nici măcar cu zahăr pudră, pentru că mi-a plăcut foarte mult culoarea foii. Mă gândesc că ar deveni mai festivă acoperită cu aceeași cremă și fulgi de ciocolată. 



⭐ Alte rețete de ruladă, inclusiv versiuni ale cremei cu unt, se găsesc arhivate ACI și DINCOACE.  Da, după 10 ani nici măcar o singură etichetă pentru rulade nu am. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu