luni, 10 aprilie 2017

Tort de post cu ciocolată, nuci verzi și cocos



Pentru ziua soră-mii am pregătit două torturi cu gândul că oricât de gustos ar fi salamul de biscuiți și oricât de grozav ar arăta, parcă nu-i tort ăla de nu are cremă, multă cremă. 
Pentru că tot experimentam blatul foietaj, am mers pe calea aceasta împreunându-l cu cele mai bune creme de post pe care le am: crema de ciocolată și cea din lapte de cocos. Am plusat cu nuci verzi din dulceață pentru că le aveam pe stoc pentru o rețetă la care mă chinui să ajung de vro 3 ani. Nu-i nimic, când îmi vine iară-n intenție, nu voi mai avea nuci!

BLATURI DIN FOIETAJ
Am copt 3 discuri decupate cu un capac de 26 cm. Pe unul am așezat înainte de coacere picături de ciocolată.

Ingrediente
  • un pachet aluat foietaj la 800 de grame
  • picături de ciocolată 


Aluatul decongelat, o noapte în frigider, l-am decupat și așezat pe tava acoperită cu hârtie. L-am copt 15 minute în cuptorul preîncins la 200 grade Celsius.
Unul dintre blaturi, cel care la asamblare a stat la mijloc, l-am decupat din resturi de foietaj rămase de la primele două discuri.

CREMA DE CIOCOLATĂ

Ingrediente:
  • 400 grame băutură de migdale, am luat de la Auchan cu 9 lei litrul și am văzut la Carrefour cu 16 lei aceeași marcă, i-am uitat numele, are gust de orez, nici o aromă de migdale
  • 50 grame zahăr 
  • 35 grame amidon
  • 15 grame cacao
  • 50 grame partea solidă dintr-o conservă cu lapte de cocos
  • 50 grame ciocolată de post, am folosit Galactic, este foarte aromată
  • vanilină, esență de rom

Se pune laptele la fiert pe foc mic cu zahărul, amidon, cacao și se amestecă continuu pân se îngroașă. După îndepărtarea de foc am adăugat aromele, grăsimea de cocos și ciocolata ruptă bucăți. După 5 minute am amestecat bine până la topirea ciocolatei.
Într-o cratiță înfoliată. potrivită pentru blaturi, am așezat primul blat, fără de picături de ciocolată, am turnat crema de ciocolată caldă și am așezat al doilea blat, care a fost din bucăți. Am lăsat la răcit cât am pregătit crema de cocos.


CREMA DE COCOS CU NUCI VERZI

Ingrediente:
  • 400 grame băutură de migdale
  • 50 grame zahăr 
  • 30 grame amidon
  • 350 grame partea solidă dintr-o conservă cu lapte de cocos
  • un praf turmeric pentru culoare
  • vanilină
  • + 10 nuci din dulceață
Am pregătit budinca identic celei de la crema de ciocolată din băutura de migdale, praful de turmeric, zahăr, amidon și vanilină. Am lăsat-o după îngroșare să ajungă la temperatura camerei.
Separat am mixat 350 grame lapte de cocos, doar partea solidă. 
Am adăugat două linguri din spuma aceasta de cocos în budinca de vanilie, apoi budinca am încorporat-o în spumă treptat cu ajutorul mixerului.
Am turnat jumătate peste al doilea blat, am așezat în cerc nucile, pe acestea le-am acoperit cu cealaltă jumătate de cremă și am așezat al treilea blat, cel cu picăturile de ciocolată.
Am înfoliat tortul și după răcire l-am congelat căci așa a fost situația, îmi trebuia peste 7 zile.




CE AM FĂCUT ANAPODA OR BA
  • Am copt foietajul 15 minute la foc mare, pe nivelul din mijloc, chiar dacă știam că i se arde repede fundul. Tot n-am respectat indicațiile de pe ambalaj, din teama că-l voi scoate scrum. Din păcate. unul dintre blaturi a rămas crud la interior, chiar dacă era ars bine.
  • Am copt blaturile și timp de vro 10 zile n-am mai avut timp de tort. Le-am înfoliat imediat după coacere și răcire, vro 3 zile le-am ținut prin bucătărie cu gându azi chiar tre să fac tortu, apoi le-am păstrat în frigider pentru restul zilelor.
  • Când să montez tortul, blaturile după coacere erau mult mai mici decât forma cu care le decupasem, ca să nimeresc dimensiunea potrivită pentru asamblat într-o cratiță, o trebuit să tai marginile. Erau foarte puțin umezite și le-am tăiat exact ca pe pâine cu un cuțit foarte bine ascuțit. Fu interesant să trec printre atâtea straturi făr să le zdrobesc. Pentru că au avut înălțime foarte mare, le-am tăiat capacele și am renunțat la ele. Fundurile le-am îndepărtat pentru că erau arse.
  • Crema de ciocolată fu prea moale (am calculat greșit proporțiile), dar știam că-l congelez pentru cel puțin o săptămâna, nu mi-am făcut griji. Am scris în rețetă cantitățile corecte.
  • La crema de cocos am scăpat turmeric făr de număr. Ale, care fu de față la prima degustare, o mărturisit are un gust exotic crema asta, de cocos și friptură. Din fericire, după decongelare, o rămas doar aroma de cocos, cea de friptură o dispărut.
  • Blaturile care au avut cremă deasupra s-au umezit exact ca turtele însiropate de Crăciun. Ultimul a fost uscat, dar interesant și distinctiv  element în combinația finală.
  • Pentru pozat secțiune am asamblat un minitort. Dar și porția mare arăta exact la fel de grozav.
  • Cu cât dimensiunile sunt mai mici, cu atât blatul se coace mai bine, nu crește uriaș și-i mult mai ușor de porționat.
  • După decongelare, crema de cocos s-o brânzit ușor.
  • A fost ca un tort cu foietaj și înghețată, ne-a plăcut mult tuturor.

O poză de când l-am încercat întâia dată, făr de turmeric și făr de grăsime de cocos, doar budincile simple. Atunci în crema de cocos am adăugat fulgi de cocos și n-am risipit nuci pe el.

Cu rețete revin la finele lunii, asta de-oi ajunge la Cutia misterelor. 
Cu povești și cărți îs pe aci mai des.

Sărbători fericite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu