luni, 12 octombrie 2020

DESPRE LUCRURILE SIMPLE (73) # LA MASĂ!


- Oma, veniți la masă! Omaaa, la masăăă! Omaaaaaa, laaaa maaaasăăăăăă!

Întâi am presupus că visez. Dormeam. Mi-am amintit cât m-am bucurat pentru E. când băiețelul său i-a pregătit într-o dimineață o omletă și a așteptat-o cu masa aranjată frumos. Asta mi-ar fi și mie mare surpriză, i-am zis când nici măcar în imaginație nu-mi puteam închipui o așa întâmplare fericită în casa de azi. 

Apoi gândul mi-o zburat la mama. Întotdeauna voi asocia o masă pregătită de altcineva cu farfuriile ce mă așteptau calde și la 10 ani și la 20 și azi, la 40, nu mă ating de ele de mama doar a lăsat mâncarea rece pe aragaz.  

Mi-am amintit și de tocănița de cartofi pe care mi-a pregătit-o Iona-n urmă cu mai mult de un deceniu. Mă văicărisem de la cină că la micul dejun nu avem ce mânca, el s-o trezit la 6 și la 8 mâncam amândoi zamă de cartofi. De imaginile nu-s suprapuse alandala, apoi am coborât la chioșc și cu fundurile p-un gard de fier am devorat o pungă întreagă (albastră) de madlene umplute. 

Pentru că tot mai acute erau chemările, deci bașca visare, zic să văz și eu minunea. 

Pe mijlocul mesei era caserola cu toate cele rămase reci de la masa de seară. Deh, Mărie, lasă judecățile aspre și te bucură de primul pas. 

- Maria, dar tu nu ești plecată cu tati?! 
- Deci, nu era și pentru mine invitația. Asta e! Dar chiar mi-ar plăcea într-o zi să fie...
- Păi, am crezut că sunt singur cu Oma și că trebuie să am grijă de ea. Tu doar te descurci bine.
- Deci tre să aștept să-mplinesc 95 de ani. Bine că nu mai e mult mult până acolo.
- Chiar nu mai e, Maria.


_____________________________
Întreaga colecție a lucrurilor simple:
60. Cerșetor - cu trimiteri spre toate bilețelele din perioada 2016 - 2019.
66. Omulețul
67. 95

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu