miercuri, 19 februarie 2014

Salam de biscuiţi în două culori





 În februarie trecut, o lună de seri,  am pregătit la pensiune salam de biscuiţi şi eclere. Luna aia a fost cel mai mare eşec de până amu. De aia,  un an de zile n-am vrut să mai văd în faţa ochilor nici pe un desert, nici pe ălălaltu. Cum fu nevoie de o listă de 15 pentru o surpriză uriaşă, o trebuit să le iert şi să le-ncerc iară. Pentru salamul de biscuiţi atunci nu mai fu vreme. Era  în plan la nivel  mini   rulada zebră cu salam de biscuiţi,  una dintre cele mai vizualizate reţete zambetane.

Amu, gândisem un salam de biscuiţi cu zahăr ars şi interior de unt, lapte praf, marţipan. Din greşeală am făcut un sirop şi n-am mai reuşit ce aveam în cap, motiv de testat şi o a treia variantă cândva.



Compoziţia neagră:
-          400 gr biscuiţi mărunţiţi
-          500 ml apă
-          50 gr zahăr
-          50 gr unt
-          50 gr stafide, curmale
-          90 gr ciocolată amară
-          esenţă de rom
Am ars zahărul. I-am adăugat untul şi apa, apoi ciocolata, la final esenţa. Am lăsat siropul la răcit şi l-am turnat peste biscuiţi şi fructe.
Compoziţia albă:
-          200 gr biscuiţi rupţi bucăţi mici
-          200 ml apă
-          50 gr zahăr
-          50 gr unt
-          250 gr lapte praf
-          60 gr marţipan – o fost un baton învelit în ciocolată, l-am decojit de ciocolată
-          50 gr migdale mărunţite
-          25 gr caise şi coajă de portocală confiată
Am făcut un sirop fiert de apă cu zahăr şi unt, peste el am turnat laptele praf şi marţipanul. Siropul călduţ l-am vărsat peste biscuiţi şi migdale. 

Am întins pe celofan compoziţie cu ciocolată, apoi un strat mai îngust din cea cu lapte praf şi la final  caise şi coajă de portocală mărunţite. Am rulat strâns.
Şi invers întâi salam alb, apoi negru şi caise.
Nu mi-o trecut prin cap altă soluţie pentru obţinut triunghi. Pe latura unei cutii am aşezat  celofan şi strat subţire din biscuiţii cu ciocolată, apoi din cei cu lapte praf şi caise. Am acoperit totul cu neagră.

Am lăsat peste noapte la rece toate rulatele şi înainte de tăiere le-am tăvălit prin fulgi de cocos.


Gata, pentru un an de zile mi-am ostoit poftele!

2 comentarii: