miercuri, 28 aprilie 2021

MOZAICUL BUCURIEI #42

 

Cărțile zic să-l trăim pe  Acummomentul prezent, cu  Bucurie. Trece repede și dus  rămâne pe  vecie.  Dacă așa  spun învățații, cine-s io  să-i contrazic?  Clipa  aia  de-o  aștept  cu  garanția  fericirii:  marele pot câștigat la Loto,  patru  copii, vacanța  în  Patagonia,  propria cofetărie,  cincizeci  de  kile,  poate  va sosi  la mine taman când îs în cimitir or nici atunci.
Mozaicul Bucuriei se vrea o paradă a Acum-urilor adunate-n lună, diluate de trecerea clipei, dar biruitoare în lupta cu episoadele cele negre or grele. Defilarea va avea loc pe fiecare cinci al lunii. Să ne fim Bucurie, dară!



Predau legătura biroului de la evidența patrupezilor lătrători: 
  • Pe 1 martie, Patrocle, cățelușa uliței, o fătat 5 puiuți. 
  • Pe 4 martie, Blacky, maidaneza noastră imperială,  o ajuns cu 12. 
  • Pe 18 martie, Rita o aterizat cu 10 bucăți. 
  • Jessie, ogărița, l-o ratat pe marele crai sau poate fu invers. 

După 3 ani în casa cea nouă încă nu avem garduri. Și câți se vor mai duce astfel... După ce Bolându, un maidanez de talie mare,  o murit în chinuri groaznice de toate bolile din lumea câinească, o fost înlocuit pe ulița care-și păstrează intact stocul, indiferent de câți dispar, tot cu un câine mare, căruia i-am zis Pandișpan. Seamănă cu un Hasky la moacă, n-are culoarea pandișpanului  rumenit, dar așa l-am botezat în vecii vecilor. Ba da, are culoarea pandișpanului crud, cremul acela auriu de-s ouăle de țară. E o frumusețe. 

În săptămâna-n care am lipsit de acasă pentru a ne-ntâlni cu anul cel nou pe drumuri,  Pandișpan o ținut-o numa-n petreceri cu fetele. 

Deși anul trecut toți puiuții lui Patrocle din două faceri (câte 6) au murit, primăvara asta au supraviețuit vreo câțiva. Nu mai sunt la curent cu situația la zi, dar parcă doi au fost călcați de-o mașină și restul au ajuns la un centru de animale abandonate. Cei 12 ai lui Blacky au murit toți. Da, știu, la Mozaicul Bucuriei pentru martie inventariez cimitirul animalelor. Au fost momente teribile despre care mi-am propus să scriu în Proiectul celor 31 de povești pentru 31 de zile din decembrie, dar de n-am înregistrat atunci, acum s-au evaporat trăirile cele intense. 


La Rita au murit 8. Și dacă sunt prea multe cifre pentru a le ține socoteala, 20 de câinuți o-ngropat B. în livadă în nici 3 săptămâni. Asta-nseamnă că de 20 de ori m-am chinuit să-i scot de lângă mamele lor. Pentru unii dintre ei fu nevoie de 3 zile. Căci mamele de căței morți îi aliniază, îi ling, îi apără. 

Și după o paranteză cât 5 kilometri, am ajuns la bilețelul din borcănașul cu fericire: cei doi puiuți vii. În 40 de ani n-am avut șansa de a fi aproape de o cățelușă care fată. De două ori am fost moașă de pisică. Cane Corso, Rita, ne-o ales când avea 3 luni și cei doi maidanezi când aveau o lună și eu n-am mai asistat la relația mamă - pui. Mi-s copleșită. De-ar trebui vreodată să nominalizez un moment la capitolul frumusețe naturală, acela ar fi despre o cățea de 60 de kile care o săptămână întreagă nu s-o dezlipit de 2 bondocei de nici un kil. Și la frumusețea care doare ar fi alinarea dincolo de orice timpi a puiuților făr de viață. Unul dintre ei l-am scos cald de sub ea, chiar de era mort de câteva zile. 


Pentru că mă pricep să identific corect sexul puiuților, am zis că-s băieți și i-am botezat asemeni. Moșu l-am ales eu pentru că e negru și are sprâncene cenușii. Griță l-o botezat fiul pentru că sunt numele celor mai iubiți pisoi dispăruți (Griu și Ghiță). 

S-o dovedit, a câta oară, că sexul le e taman pe dos față de proorocie-mi. Deși fiul o insistat pe Moșulica, pân la urmă o rămas Baba. Tot el o schimbat în Grița certificatul inițial, eu îi zic încă Ghe, Ghița, Ghi, Gri, OchiAlbaștri, MareleAlbastru, MareleGri. Are o lună și-i cam cât era Blacky la 6 și mumă-sa la 3.  


Când îi strig și  își mișcă fundurile grase când spre stânga, când spre dreapta, de parcă ar fi hrăniți cu alcool, îmi imaginez cum ar fi fost dacă toți cei 20 ar fi trăit. B. crede că un dumnezeu, în care el oricum nu crede, a ales cel mai bine pentru noi. Eu încă sunt furioasă că n-am avut șansa atâtor botezuri. E singura direcție pe care mi-o pot închipui, câtă bucurie să inventezi atâtea nume personalizate. 

Și pentru a anticipa foarte puțin din Mozaicul lui aprilie, las că or venit de la Gina trei pisoi negri identici. Ia, Mărie, și-i personalizează! 

Nu-i deloc treaba mea, dar e musai să zic de-ncheiere: puține orice aduc mai multe zâmbete decât un animăluț. 

  • Am întârziat foarte mult după termen publicarea textului pentru că n-am avut poze. Deși de la finele lui martie i-am tot pozat și eu și B. și fiul, aveam doar capăt de codiță, ureche mișcată, jumătate de bot. 

__________________________________________________
În arhiva colecției,  trimiterile spre celelalte povești:
 

2 comentarii:

  1. Sufletele mici ♥
    Imi pare foarte rau ca ai trecut prin asta! :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îs reamintiri la tot pasul despre cât de lungă ni-i veșnicia. Dacă tot trăiesc de parcă am tot timpul din lume doar pentru mine, astfel de momente mă mai zăbovesc și asupra clipei.

      Ștergere