joi, 18 iunie 2015

Tort de post cu unt de arahide şi ciocolată




Este tortul Olguţei – aci reţeta pe blogul ei.
Îmi plac mult internii pe care şi i-a ales Adi Hădean, testez  reţetele lor, nu doar de dulciuri, îi urmăresc cu bucurie şi pe blogul gazdă şi prin propriile lor căşi virtuale. Au mai ajuns pe zambetania reţete  de la Olguţa, următoarea va fi tot inspirată de la ea, o admir enorm pentru că reuşeşte să publice pe cele două bloguri reţete fabuloase.
 Dar cum nu-i un episod de Virtual hug,  să mă întorc zic la tortul pentru mama.



În reţeta originală, tortu'  fu montat  în forma de 18 cm, eu am avut de 16, de aceea blatul meu e atât de înalt. Mi-a plăcut mult rezultatul final, ai mei n-au fost la fel de încântaţi, ce nu-i însiropat cu kilu, untos şi dulce peste măsură, nu prea le intră în graţii.


Blatul
Ingrediente:
-         105 gr făină
-         15 gr cacao
-         2 gr bicarbonat de sodiu – ½ linguriţă
-         un praf de sare
-         100 gr zahăr
-         1 plic zahăr vanilat
-         esenţă de vanilie
-         50 ml ulei
-         125 ml apă rece
-         ½ linguriţă oţet de mere

Deşi pare a fi o brioşă, e chiar blatul tortului
Seamănă bine cu blatul Tuxedo, pe care Ana mă şi sfătuise să-l transform în făr de lapte şi făr de ouă.
Am cernut prafurile şi le-am amestecat cu lichidele. Olguţa spune că trebuie omogenizate cât mai rapid să nu se activeze bicarbonatul şi să rezulte blat cu găuri. Io-l amestec până-l zăpăcesc din teama de a nu mă trezi cu o compoziţie plină de cocoloaşe.
Am turnat blatul în forma acoperită cu hârtie. În cuptorul preîncins l-am copt 30 de minute. La carte zice la 180 de grade pentru 20-30 de minute până trece testul scobitorii.
Blatul poate fi însiropat. Cum eu l-am ţinut după răcire o noapte înfoliat în frigider, nu l-am însiropat. Şi nici nu l-am nivelat după cum bine se vede în secţiune.

Mousse cu unt de arahide şi unt de cocos:
-         1 conservă lapte de cocos – Ana m-o trimis la Cora unde am găsit cu 13 lei, G. cumpărase de la Lidl mai ieftină la săptămâna chinezească, io m-am bucurat că l-am găsit
-         4 linguri unt de arahide – nu mi-am notat câte grame şi nu-mi amintesc
-         2 plicuri zahăr vanilat
-         esenţă de vanilie



Conserva am ţinut-o vro două zile prin frigider. Am scurs-o de lichid – apa de cocos îi zice Olguţa. Crema de cocos, partea solidă, am mixat-o cu zahărul şi esenţa. Se face pufoasă exact ca frişca. Am adăugat treptat untul de arahide. Crema asta am întins-o peste blatul răcit. Olguţa a turnat-o doar în centru, eu am nivelat-o peste tot blatul.

Mousse de ciocolată şi avocado:
-         2 avocado bine copţi -  n-am avut decât unu jumătate şi nu prea copţi – i-am ţinut 3 zile în pungă de hârtie cu nişte mere, dar nu-s bine copţi nici în sfânta zi de azi, fix 7 zile după
-         100 gr ciocolată neagră de post – io am avut 75% cacao
-         20 gr cacao
-         150 ge zahăr
-         un praf de sare
-         esenţă de vanilie
-         3-4 linguri din apa de cocos scursă la crema albă – restul am folosit-o la cozonacul de post cu fructe deshidratate
-         1 lingură ulei


Olguţa zice să combin toate ingrediente în robot, io aşa m-am executat. Apoi, n-am înţeles cum mama naibi o să mi se cremoşească ciocolata. Ana m-o certat că,  deşi nu scria în reţetă,  nu m-o dus mintea s-o topesc. O ieşit pân la urmă, nu fină desigur, ci cu bucăţi nemărunţite de ciocolată, oricum  spaima mea era că nu se va întări. Am turnat crema peste cea albă. A doua zi tortul s-a tăiat minunat.
L-am decorat cu nişte coacăze roşii,  că astea mi-au atras atenţia în piaţă. S-au potrivit de minune acrii aşa.



Nu e cel mai ieftin dintre torturi, care este?! Eu m-aş baza pe el pentru un eveniment postos din an în Paşte.



Săptămâna ce vine debutează tot cu un dulce de post, ciocolatoase cu şerbet -  asta de nu le-oi găsi un nume mai potrivit şi probabil se va opri la debut de nu va fi vreme şi pentru Cutia misterelor.

6 comentarii:

  1. Hai ca pana la urma ai reusit sa iesi onorabil :D In sectiune blatul tau arata ca un blat pe care vreau sa-l incerc de multa vreme si pana acum nu am reusit :D
    La multi ani mamei tale! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie-mi plac mult blaturile astea gen negresă. Acum am la cuptor brioşe din compoziţia aceasta + gem, sunt mult peste aşteptările mele de la un produs de post. Mulţumesc pentru mama!

      Ștergere
  2. Arata excelent. Ma duc sa corectez la ciocolata, e topita si eram sigura ca am scris, dar se pare ca mi-a scapat.
    Ca sa se coaca mai repede, in punga se pun banane ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oi, ce bine că m-ai luminat Olguţa despre banane! Acuş mă duc să le împreunez cu avocado căci abia aştept să-l repet.

      Ștergere
  3. Frumos si bun , asa arata si asa l-ai descris.Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Săru' mâna, Ana! Când oi învăţa să fac şi poze, să mă anunţi:))

      Ștergere