vineri, 27 ianuarie 2012

Tort ciocolatos cu piersici



Îmi doream foarte tare să repet experienţa blatului ciocolatos de la Tortul Palermo, să fie şi Philadelphia pe acolo şi piersici şi atât:) 
Cum cutia de brânză Philadelphia din frigider era cu mărar, am renunţat la gândul iniţial şi am adăugat doar crema albă de la tortul torturilor, adică ciocolatosul original cu blat de migdale.

Scriu pe foarte repede, căci am pierdut deja o întreagă postare notată pe îndelete:)

#### BLATUL CIOCOLATOS
* 125 gr unt
* 75 gr zahăr pudră
* 6 gălbenuşuri
* 140 gr ciocolată neagră topită
* 1 lingură amidon/ făină - 25 gr
* 6 albuşuri
* 110 gr zahăr pudră
Niţică răbdare să salvez ce-am scris:)
După cum se vede-n figura alăturată :
- untul bătut spumă cu 75 gr zahăr se adaugă peste gălbenuşuri, ciocolată şi amidon - se mixează bine
- albuşurile se bat spumă cu 110 gr zahăr
- peste albuşuri se toarnă gălbenuşurile ciocolatoase şi se omogenizează uşor cu lingura de lemn 
- compoziţia se toarnă-n tavă şi se coace la foc mic în cuptorul bine încins. E gata când nu se mai lipeşte de scobitoare, la mine o trecut de obstacolul ăsta după vro 30 minute.
Fu tare fain căci era cât tava şi mă temeam că nu mai am unde turna crema. M-o liniştit repede, după oprirea cuptorului o rămas d-un deget:)
Salvez, salvez!

Aşa e naţia lui de blat exfoliacios, stratul subţire care se desprinde se topeşte instant în gură, nu că restul ar zăbovi mai mult:)

#### CREMA CIOCOLATOASĂ
- 300 gr ciocolată albă
- 150 gr frişcă lichidă
- 5 gr gelatină
- 300 gr frişcă bătută moale/lejer
1 - pe baie de aburi topim ciocolata cu frişca lichidă
2 - peste ea adăugăm gelatina topită la rându-i
3 - batem frişca, ziceam că nu tare
4 - amestecăm ciocolata cu frişca

**** ASAMBLARE 



- peste blat am aşezat piersici din compot
- peste fructe am turnat crema şi am ciufulit-o cu furculiţa
- am dat la rece 3 ore
Pentru decorare m-am jucat cu jumătate de ciocolată neagră, exact ca la coşuleţele din ciocolată, doar că de data aceasta pe hârtie de copt.
Iote că s-o salvat automat, da-n ceasul trecut cum de s-o cherdut tot?! Să-ţi spui io blogspot ceva de dulce?! Da, ştiu, mai dulce ca ciocolatosul nu există!:)

Şi gata, c-am ostenit!
Nu mai spui cât e de grozav, ci doar că am primit o comandă fermă:
- Maria, pentru 19 februarie vreau un tort ca ăsta, dar IDENTIC!!!
Oamenii ăştia chiar nu pricep că nu poci identic?!
Aceeaşi reţetă, aceleaşi ingrediente, alte peripeţii!

S-o publicat de data asta?!

5 comentarii:

  1. Imi permit sa-ti dau un sfat mic mic ca sa nu ti se mai adune spre centru blatul: pune hartie de copt doar pe fundul vasului de copt, nu si pe margine. Dupa ce blatul e copt, lasa-l sa se racoreasca in forma in care l-ai copt si abia apoi il scoti. Blatul va adera la peretii vasului si astfel laturile nu se vor mai aduna spre centru.
    Suna tare bine ciocolatosul asta al tau, mai ales ca are si piersici :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc, Crisa! Şi ce m-am străduit să pot acoperi şi pereţii:) Mai am nişte nelămuriri privind tehnica aceasta, dar ţi le-am lăsat pe blog, să fiu sigură că le vezi:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Maria, hartia de copt se pune doar pe fundul vasului in care coci. Peretii vasului nu se ung si nu se acopera cu hartie de copt. Blatul il lasi in vasul in care l-ai copt pana se racoreste (aproximativ 30 minute), apoi desprinzi marginile blatului de peretii vasului cu un cutit cu lama subtire. Rastorni blatul pe un gratar si ii dai jos de pe fund hartia de copt. Blatul va avea marginile drepte si nu se va mai aduna in mijloc :)
    Astept sa-mi spui ce-ai facut! :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Sincer,felicitari din toata inima !
    ...in ciuda comentariilor "unor mari gospodine" sper sa gasesti in continuare fervoarea de a gati "nebunii"atat de gustoase chiar daca nu trec "testul mamei-soacre"!
    Sincer,inca o data-ESTI FANTASTICA!
    Gabita

    RăspundețiȘtergere