vineri, 10 noiembrie 2023

BRIOȘE CU NUCI PECAN


Oi fi având eu restanțe cu anii pentru blog, dar și când...


Aseară mi-am întrebat Patiseria de acasă ce recomandă să experimentez cu nucile pecan căpătate. Mi-o răspuns din prima Chec Pecan și alte variante n-am mai căutat. Azi pe la prânz am copt, acuș îs gata și cu rețeta. Pupa-m-aș!



Ingrediente (5 brioșe la 135 grame)

  • 150 grame unt moale
  • 150 grame zahăr pudră
  • 25 grame zahăr vanilat
  • 3 ouă
  • 220 grame făină
  • 3 grame sare
  • 40 grame fulgi de cocos
  • 100 grame nuci pecan prăjite și tocate



Preparare brioșe cu nuci pecan

Pasul zero, ca la mai toate copturile, constă în pregătirea tăvii și preîncălzirea cuptorului. Am uns formele cu unt și le-am tapetat cu făină. Am aprins cuptorul la 175 de grade Celsius. 

Am mixat spumă untul moale cu zahărul pudră și cel vanilat. Am adăugat ouăle pe rând, amestecând bine după fiecare. Am încorporat făina cu sarea și cocosul. La final am adăugat nuca.


Am împărțit compoziția în 5 forme.  

Am copt brioșele 50 de minute la 175 de grade până au trecut testul scobitorii. 


După 5 minute de la scoaterea din cuptor, le-am răsturnat din forme pe un grătar la răcit. 

Brioșele sunt dense, deloc pufoase. Parcă aș fi copt fursecuri în forma de brioșe. Pecanul este din abundență, cocosul oferă textura specifică, m-au surprins plăcut. 



ALTE MENȚIUNI

  • Tare mă-ncurcă rețetele  care au ca unitate de măsură cana. În carte sunt enumerate echivalări doar pentru lichide: 1 lingură = 15 mililitri și 1 cană = 240 mililitri. Azi n-am avut lichide, dar la restul rețetelor am convertit 1 cană = 300 grame. Folosesc totul în grame, exact ca-n laboratorul de cofetărie. 
  • La sursă din dublul ingredientelor a fost copt un guguluf de 25 centimetri. Am presupus că de coc cantități mai mici, voi reduce proporțional timpii de coacere. De astă dată m-am înșelat. Guguluful era copt 60-65 minute la 160 de grade Celsius. 
  • Formele au baza de 7 centimetri și înălțimea de 5. 
  • Toate rețetele (americane) din Patiseria de acasă au cantități foarte mari de zahăr. Cea de astăzi presupunea 375 grame. Am folosit 175. Pentru mine, care nu-s fan prea dulce, fu suficient. 
  • Zahărul vanilat la pliculeț este mai aromat decât ce folosesc eu la pungă, sunt suficiente 10 grame. 
  • N-am nicio îndoială că sunt delicioase și cu nuci nepecan. Am fost uimită de aroma puternică a pecanului copt. Nu domină întreaga combinație, surprinzător cocosul este și el identificabil ca gust, nu doar ca textură diferită.  

  • Am avut unt 82% grăsime, nu detaliază  la sursă conținutul de grăsime. 
  • Cartea menționează că prăjitura aceasta e perechea potrivită pentru cafea. Nu beu, nu știu! Cu lapte fu minunată.
  • Alte rețete de brioșe, cică 49, sunt adunate AICI


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu