marți, 1 martie 2011

Pâine cu măsline, caş proaspăt şi ceapă
















Da’, am revenit, motivez absenţa în altă postare! Amu’ s-o-ntâmplat să vă întâmpin în zi de mărţişor doar cu pâine, asta pentru că mă pregătesc pentru post. Deci, în săptămâna brânzei am pregătit la maşina de pâine o combinaţie cu măsline, caş şi ceapă.



Pentru o pâine mare am folosit:
- 250 ml apă
- 1 ou
- 50 gr. unt
- 350 gr. făină
- 20 măsline
- 1 ceapă medie
- 100 gr. caş
- 1 plic drojdie uscată
- 2 linguri cimbru


Am pus în maşina de pâine întâi apa, oul băut (din care am oprit 2 linguri să ung pâinea înainte de coacere), untul, apoi făina şi drojdia. Am lăsat la frământat 15 minute, după care am adăugat ceapa tăiată mare,cimbrul, măslinele fâşii şi caşul dat pe răzătoarea mare şi am continuat pe programul de frământat încă 5 minute. A stat la crescut jumătate de oră unsă cu oul bătut păstrat, după care la copt o oră jumătate.
Caldă am mâncat-o cu lapte bătut, rece cu ciuperci proapsete şi roşii.
N- am mai folosit ceapă şi nu ştiam cum apare în pâine, se topeşte foarte frumos, iar cocătura aceasta la final aduce la gust mult cu pizza.

L.E.1  Am pregătit cu un rest uscat din această pâine o omletă în tigaia fără ulei(două ouă, o mână cuburi mari de pâine,un căţel de usturoi tocat mărunt şi jumătate pahar de lapte bătut). Absolut fantastice sunt cuburile în combinaţia aceasta, devin moi şi pufoase!




Soare în inimă şi la mulţi ani de mărţişor!





L.E. 2 Am înlocuit 250 ml apă cu 250 ml apă minerală, a ieşit mult mai poroasă!
Am înlocuit apa şi am făcut poze:)

2 comentarii:

  1. ce bunatate de paine ,Multumesc pt reteta!!!Mari

    RăspundețiȘtergere
  2. Mari, mulţumesc pentru vizită! Din păcate de vrun an n-am mai făcut pâine, poate amu cu postu să mă-nvrednicesc!

    RăspundețiȘtergere