miercuri, 16 septembrie 2020

DULCEAȚĂ DE DOVLECEI


Atât de tare m-o-nțepat o albină-n mâna stângă de mă doare și ailalta, cu care scriu.

Mi-am dorit încă de anul trecut să testez dulceața de dovlecei. N-am gustat niciodată! Sezonul  ăsta mă sucisem: fac doar gemuri pentru clătite, dulcețuri pentru brioșe mai am de atunci. 

Cum recolta de dovlecei bate toate recordurile, pe lângă gem și rași la borcan pentru plăcintă, m-am oprit și la dulceață. N-aș zice că m-o impresionat. Are un gust când de pere, când de ananas, total nedefinit de nu-i impulsionat cu vanilie. 

Am folosit însă deja bucăți de dovlecei din dulceață la checul cu albușuri împreună cu esență de lămâie și portocale și a ieșit un desert senzațional. Din ăst motiv voi repeta repede isprava Oanei, ACEASTA, căci de la ea m-am inspirat (ca-ntotdeauna). 



INGREDIENTE DULCEAȚĂ DE DOVLECEI (550 grame)
  • 600 grame dovlecei curățați de coajă și interiorul moale
  • 400 grame zahăr
  • zeama de la jumătate de lămâie
  • vanilie
PREPARARE DULCEAȚĂ DE DOVLECEI

  • Întâi am curățat dovleceii de coajă și le-am îndepărtat filamentele și semințele. 
  • I-am tăiat cubulețe și i-am pus în tigaia în care am fiert dulceața.
  • Am adăugat zeama de lămâie și zahărul. Am scuturat tigaia pentru ca zahărul să ajungă la cât mai multe cubulețe. Am acoperit-o cu o farfurie și am lăsat-o două ore în bucătărie.
  • După acest timp dovleceii au deja foarte multă zeamă.
  • După acest pas am pus vasul pe foc mare și am fiert dulceața 10 minute. L-am acoperit c-un ștergar udat și stors. Eu prefer să las fructele/legumele în sirop peste noapte. Oana recomandă cel puțin o oră. Vor deveni sticloase, translucide. 
  • După pauză am revenit cu tigaia pe aragaz, de astă dată la un foc mai mic. 
  • Am fiert-o până când s-a îngroșat siropul. La sursă 8 minute. La mine nu fu gata atât de repede, niciodată nu e. Pentru a nu fierbe dovleceii zi lumină, am preferat să-i scot din sirop după câteva clocote și să continuu fierberea siropului făr de ei. Când acesta o început să se îngroașe i-am adăugat pentru ultimele minute de fierbere. E musai să-mi cumpăr un termometru pentru dulcețuri, dar încă nu reușesc.
  • În dulceața fierbinte am adăugat vanilina și am amestecat bine.
  • Am lăsat dulceața să se răcească și apoi am îmbuteliat-o în borcane sterilizate (abia spălate le bag în cuptorul rece pentru 15 minute, la 150 de grade, până când se usucă bine). 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu