miercuri, 1 martie 2017

Provocarea Cutia misterelor, martie 2017 - episodul 36




Nu prea știu cum se ferește dracu de tămâie, dar e foarte probabil ca exact așa să fug eu de rolul  de gazdă pentru Cutia misterelor.

Motivele mele îs numa unu:
- mi-aș dori să propun o listă incitantă, dificilă, care cu adevărat să  provoace, dar asta ar însemna să defilez aproape singură. E complicat de găsit timp și disponibilitate pentru un proiect făr de miză materială, doar de amorul experimentului. Mi-i tare ciudă că paradele sunt tot mai puțin numeroase în propuneri! Și-s tare fericită că din fiecare nouă defilare învăț, învăț, învăț.


Pentru mine, cei 3 ani misterioși sunt o minune desăvârșită. Este un proiect care nu o murit, deși a tot fost abandonat de oamenii care l-au născut or au ajutat la dezvoltarea sa. Dacă ajung în decembrie 2017 făr de absențe la Cutia misterelor, ceea ce este imposbil la cum sunt aliniate astrele mele culinare, apăi chiar voi ieși la pensie și tot voi avea de gândit misterioase. 


Pân mă mai gândesc eu ce ingrediente să aștern în lista de martie, amuș am doar vedeta, să iau de la mama lu' Cutia misterelor, de ACI, articole din regulamentul Provocării, deși astăzi ele nu mai sunt respectate la virgulă:
  1. Provocarea se va ține lunar, blogul gazdă va anunța conținutul cutiei la începutul lunii urmând ca parada să se facă la finele lunii respective;
  2. Cutia va conține un număr de 7 până la 10 ingrediente precum și un ingredient vedetă care va străluci în preparat;
  3. Preparatele nu trebuie să conțină alte ingrediente în afara celor propuse de gazdă. Singurele acceptate fiind: apa, orice tip de grăsime vegetală sau animală, zahăr, miere sau alți îndulcitori, făină, amidon, sare, condimente (aici fiind incluse și condimentele lichide, de exemplu: soia sos, worcestershire sos, teriaki sos,  dar și toate tipurile de oțet, muștar, ketchup, maioneză), verdețuri (pătrunjel, mărar, coriandru, cimbru, etc.) păstăi de vanilie, arome pentru prăjituri și alți aditivi alimentari (zahăr vanilat și aromatizat, gelatină, conservanți, coloranți), agenți de creștere pentru aluaturi (bicarbonat de sodiu, bicarbonat de amoniu, praf de copt și drojdie);
  4. Orice persoană care vrea să participe trebuie să facă o rețetă cu ingredientele respective (toate sau doar o parte din ele, singurul ingredient care trebuie să apară obligatoriu este ingredientul vedetă), să o posteze pe blogul personal cu link către blogul care a lansat provocarea  și link către blogul gazdă. 
  5. Dacă nu aveți blog, pe lângă poza cu preparatul final va trebui trimisă rețeta cu numele dvs.;
  6. Termenul limită este sfârșitul lunii respective și va fi anunțat de gazdă;
  7. Blogul gazdă este cel care va anunța gazda lunii următoare;
  8. Vă invit să vă înscrieți în grupul de pe Facebook deschis special. 


Lista aniversară de martie cuprinde:
                                                                Migdale, nuci, alune
                                                                            Ouă
                                    Produse lactate: smântână, brânză, lapte și ce-am mai uitat
                                                                          Dovleac
                                              Pișcoturi de șampanie, biscuiți, foi de napolitane
                                                                        Ciocolată
                                                                          Lichior
                                              CAFEA - ingredientul obligatoriu, deci vedetă
Am trișat puțin la listă, puțin mai mult, adică am numit o categorie de ingrediente, nu unul singur
și am cotit-o doar spre dulcegării, dar tare-mi doresc să suflăm în lumânarea de 3 ani în cadrul unei parade minunate.

Vă aștept darurile aniversare până pe 31 martie. Pe 1 aprilie voi preda ștafeta, făr de păcăleală,  în cadrul paradei cafeioase.

6 comentarii:

  1. Ce lista frumoasa , sper ca timpul sa fie mai darnic cu mine si sa ajung si eu luna asta la parada cu ceva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te aștept cu drag, Anca! În 31 de zile poate se poate :)

      Ștergere
  2. O listă frumoasa si aromata. Am fost in acelasi gand. Sper sa ne ridicăm la înălțimea asteptărilor, având in vedere ca e provocare aniversară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bre Margo, așteptările îs în familie, dezastrele îs acceptate ;)

      Ștergere
  3. Wwowww!!! Minunată lista. Sper sa fac fata provocarii si in aceasta luna :-*

    RăspundețiȘtergere