marți, 9 aprilie 2013

Fursecuri de post


În astă vreme,  cele mai căutate reţete pe zambetania sunt cele ale fursecurilor de post. Pe inventar am:
- fursecurile fragede cu borş
- surorile lor cu nuci, curmale, cocos 
- fursecurile din pastă de fructe deshidratate

Or mai fi şi altele de care nu-mi amintesc amu.



De la o simplă reţetă copiată dintr-o carte pe un raft de magazin am ajuns la 3 reţete de bază pentru desertul postos:
- prăjitura cu foi şi unt de arahide
-torturile 1 cu griş şi 2 cu cocos, 3 e în programul viitor, cel cu bomboane
- fursecurile astea.

Prima dată le-am încercat  în postul Crăciunului, am uitat să le postez atunci, când mi-am amintit n-am mai ştiut reţeta. 

Pentru 10 fursecuri mari (de copt în tava mare a aragazului într-o singură tură):
- 20 gr cacao
- 70 gr mix nuci, arahide, migdale - că n-aveam nuci suficiente, nu că era musai combinaţia
- 65 ml apă
- 50 ml ulei
- 100 gr făină
- 75 grame zahăr
- 1/2 plic praf de copt stins cu zeama de la o jumătate de lămâie
- esenţă de rom
- un praf de sare
+ 10 migdale
+ unt de arahide pentru umplut

Se mixează la viteză mare uleiul cu zahărul, apoi treptat se adaugă apa şi romul. Făina cernută cu cacao şi praful de copt stins se toarnă peste zahărul topit, la final amestecînd foarte uşor se adaugă nucile.
Eu am lăsat compoziţia 15 minute la frigider. Apoi, am modelat cu mâinile unse cu ulei 20 de biluţe pe care le-am aşezat în tava de copt acoperită cu hârtie. Pe jumătate dintre ele am aşezat câte o migdală. Singure se aplatizează.

 Le-am copt 15 minute la foc mic în cuptorul preîncins.  


Le-am unit două câte două cu unt de arahide.  Chiar de par uscate după coacere,  de se ţin închise etanş se înmoaie şi-s minunate.


La prima încercare când dintr-o cantitate dublă mi-au ieşit 25 de fursecuri, am copt de două ori, întâi cele cu nuci şi migdale pralinate, apoi jumătăţile simple. Şi le-am lipit cu unt de arahide şi miere de albine. 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu