duminică, 11 decembrie 2011

Turte cu dovleac

 Ziceam la grisine că un sfert din aluat l-am folosit pentru copt turte, aste turte!
De vro zece ori tot am scris despre aluatul cu borş, o fac şi a unşpea oară, adică:
- borş
- cantitate dublă de ulei/margarină/unt sau o cominaţie de-a lor
- drojdie proaspătă
- făină cât aluatul rezultat să nu rămână lipit de degete frământăcioase
- plus în cazul acesta piure de dovleac copt/ călit/ crud
Pentru vro 15 turte decupate cu paharul eu am folosit un sfert din aluatul obţinut din 100 ml borş+200 gr margarină topită. Le-am copt în teflonata făr de ulei, acolo unde le şi reîncălzesc de mai rămân pentru următoarea zi.

 Zilele trecute cu mare uimire am privit cântarul ce-mi arăta vro 5 kile-n plus, păi sunt la post, dulciuri mănânc rar, de gătit tot aşa, care-o fi cauza?! TURTELE! Cel puţin de 3 ori pe săptămână am pregătit turte, jumătate dintre ele mâncate calde!
 O să-mi cumpăr o moară de făină!
Mi-s linişte, altfel cu toate turtele din lume n-aş adăuga un gram!
Iubesc plăcintarul auriu, mi-i dragă casa-n care miroase a turte coapte în miez de noapte! Aştept troienele cu zăpadă să le întâmpin cu dovleac copt şi scorţişoară!
În programul viitor, tortul vidanjă!

2 comentarii: