vineri, 22 septembrie 2023

BOMBOANE COLORATE COAPTE

Mi-s nescrisă, d-aia o ieșit un text cât China la o rețetă în trei pași.

Ce titlu! Îndurare, mi-s făr de inspirație dulcegăroasă!

Ce an nebun! Arhiva mă acuză că ultima rețetă  a fost publicată, hăt, în februarie. Fix 7 luni o dospit absența, Dumnezeule mare! Un' te zorești tu, timpule?!

Parte din vină o are și faptul că, într-un sfârșit, am priceput că de fac multe dulciuri, mănânc multe dulciuri. A. le preferă doar de-i e foame, B. numai de gura mea, cele mai multe rămânând pe kilogramele mele. Ș-atunci am renunțat. 

Zilele acestea am adunat câteva rețete noi pe motiv de aniversări, daruri, oameni dragi în ospeție. De s-o petrece vreo minune,  or și ajunge pe blog.


Pe 7 septembrie o fost ziua celui mai mare băiețel aflat în plasament la Lady L.. 9 ani. Nu știu cum se face:  bani de vacanțe sunt, de rate mari asemeni, dar toate aniversările pică atunci când buzunarele îs goale. M-am tot sucit ce cadouri aș putea bibili, cu ce-i prin cămară, la o trupă de trei prunci. Degeaba e ziua unuia,  dacă darurile nu-s pentru toți. Mi-or venit în minte bomboanele, pentru că-ntotdeauna le-or iubit. Carnețelul pe care-l aveam de multă vreme păstrat pentru sărbătorit nu l-am găsit, deși am răscolit de zeci de ori biblioteca în care-i era locul. Mi-o ieșit în cale după două zile, desigur că dintre cărți, de pe unde-l știam. Of! 

Pentru bomboane am folosit varianta de bază,  ce-o am dintr-o cutie cu 50 de rețete de Cake Pops. Este cumpărată cu mulți ani în urmă din Lidl. 



Ingrediente pentru 15 bomboane:

  • 70 grame unt moale
  • 75 grame zahăr pudră
  • un praf de sare
  • 1 ou
  • esență de vanilie, rom
  • colorant
  • 75 grame făină
  • 2 grame praf de copt


Pentru glazurat bomboanele:

  • 150 grame ciocolată


Pentru decorare:

  • ornamente din zahăr 


PREPARARE BOMBOANE


  • Am bătut cu mixerul spumă untul moale cu zahărul și sarea. 
  • Am adăugat oul, esențele și colorantul. Am continuat baterea.
  • La final am cernut făina și praful de copt. Le-am încorporat scurt,  cu mixerul la viteză mică.
Am pregătit respectând aceeași pași compoziții galbene și verzi. 
Cum n-am avut poze în toate etapele pentru o singură culoare, o trebuit să le intercalez. E cu bai?!

COACERE BOMBOANE


  • Am încălzit aparatul special pentru Cake Pops. 
  • Am turnat compoziția într-un poș. I-am tăiat puțin vârful și am umplut formele de copt.
  • Deși instrucțiunile aparatului recomandă 10 minute de coacere, la mine fu nevoie de 15.   

  • Am lăsat bomboanele la răcit, cât am pregătit ciocolata. 


GLAZURARE BOMBOANE

Am tăiat ciocolata bucățele. Pentru bomboanele galbene am avut ciocolată cu zmeură și pentru cele verzi ciocolată de portocale. 

Într-o crăticioară am topit ciocolata pe aburi, amestecând continuu,  până când nu au mai rămas bucăți tari. 

Chiar dacă nu am pregătit Cake Pops, am folosit bețe pentru a îmbrăca uniform bomboanele în ciocolată. Se pot lăsa la scurs pe un grătar, de nu se dorește drumul mai lung. 

Am uns cu ciocolată topită capătul bățului care va intra în bomboană. 

În fiecare bomboană am înfipt bățul înmuiat anterior în ciocolată și am așteptat întărirea ciocolatei. Altfel bomboana va cădea de pe băț în timpul glasării.


  • Am acoperit fiecare bomboană în ciocolată scuturând-o de exces prin învârtirea ușoară a bățului. 

  • Pentru că este nevoie ca înainte de decorare ciocolata să se zvânte ușor, am lucrat în tranșe de câte 5 bomboane. După acoperire fiecare băț cu bomboană l-am înfipt într-o bucată de polistiren. Pentru a proteja polistirenul de eventuale scurgeri ale ciocolatei l-am acoperit cu folie de aluminiu. De nu se folosesc bețe, bomboanele se așază pe un grătar.

DECORARE BOMBOANE

Când ciocolata s-a întărit puțin, de se usucă complet ornamentele nu se mai lipesc, bomboana se tăvălește prin decorațiunile din zahăr sau acestea se presară pe bomboană. 



Am lăsat bomboanele la zvântat înfipte în placa de polistiren. 


După care le-am scos de pe bețe și le-am ambalat în hârtii speciale (chese).



Alte mențiuni:

  • În rețeta originală compoziția este coaptă într-o tavă de chec cu lungimea de 18 centimetri. Apoi este fărâmițată și amestecată cu diverse creme (brânză, unt, ciocolată) sau gem. La final sunt modelate biluțe, care vor fi acoperite și decorate. 
  • Am folosit, am pregătit mai multe doze (2 galbene, 2 verzi pentru 60 de bomboane), când unt cu 82% grăsime, dar și cu 65%. La cantități atât de mici, nu am observat diferențe de textură. 
  • Nu am avut zahăr pudră, am folosit tos 60 grame și 15 grame zahăr vanilat. 

  • Pentru decorare fură ornamente pentru prăjituri Dr. Oetker, fire colorate de zahăr sunt cele de pe bomboanele verzi. 

  • Aparatul electric pentru Cake Pops am reușit să-l sparg. Îl am de vreo 15 ani, l-am utilizat de cel mult 5 ori, o picat de pe un raft (împreună cu friteuza) și i s-o spart un picior. Și la regina uleiului unul. Îl proptesc într-o bucată de lemn, nu m-ar deranja avaria. Din păcate cred că din același motiv, al căderii, nu mai coace uniform, ca să nu spun că partea de sus rămâne de cele mai multe ori necoaptă după expirarea timpului. Am tot încercat să le întorc, pentru a se coace pe ambele părți, dar cam de fiecare dată s-au lăsat. O vreme, pân mă-ncumet să achiziționez altul, mai merge și așa. 

  • Sigur că nu-i nevoie deloc de colorant. Eu am două sticluțe cu verde și galben lichid (nu le pot consuma la fondant din astă cauză), zice pe ele că-s naturale. Nu mi-o prea plăcut rezultatul final. Numa' a naturale nu aduc, deși cele verzi aveau aromă intensă de mentă. 

  • Toate ornamentele din zahăr dublează gustul de dulce, de n-aș fi știut ce succes vor avea, le decoram cu puțină ciocolată de altă culoare. 
  • Este nevoie de o ciocolată de foarte bună calitate pentru îmbrăcarea bomboanelor. Chiar dacă interiorul este aromat, glazura va determina gustul final. Cumpăr ciocolata de la un magazin local, care vinde diverse condimente la vrac. Din cele 150 de grame mai rămâne ciocolată la final, dar este nevoie de întreaga cantitate pentru a acoperi uniform toate bomboanele.

  • Bomboane sunt gustoase și făr de glasare. Nu pe atât de ochioase, dar delicioase sigur. 
  • Am preferat să scot bomboanele de pe băț pentru că sunt mai ușor de ambalat și pozat. Abia acum,  când am văzut cât m-am chinuit cu bățul doar ca să nu-l pun, îmi pare rău. Copiilor le-ar fi plăcut grozav cocoțate.  
  • Am dăruit pân la urmă unul dintre multele caiete ce le am adunate de ani, în absența celui predestinat. Era cu fluturi, foaie velină îngălbenită și un buzunar interior pe ultima copertă cartonată. A fost mare bucurie. Bașca o fost nominalizat ca cel mai frumos cadou al serii. Îl vedeam ca pe un Jurnal, dar n-am vrut să nasc obligații pruncului. A doua zi deja primele pagini erau completate cu desene diverse  și minunate, cu rânduri și gânduri de Jurnal. Ura! Pentru că ar putea urma o perioadă de mari schimbări și neliniști, am ales să-i scriu că este grozav. Mi-aș dori gândul meu bun să-i fie pavăză,  când oamenii nu-i vor mai prea fi. Nu mă mai întind acum, dar mi-i furie toată realitatea în care aceste suflete sunt doar hârtii și dosare musai de soluționat, indiferent de rănile provocate astfel. 
Copile, să-ți fie anii zbor lin și împliniri de vise, cum pân acum nu fu!
  



_________________________

Alte rețete de bomboane, 45, inclusiv în genul acestora, se găsesc adunate AICI



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu