miercuri, 25 ianuarie 2023

BISCUIȚI CU MARȚIPAN ȘI CIOCOLATĂ NEAGRĂ


Pentru Parastasul de 40 de zile al lui C., m-am întors la una dintre cele mai sucite rețete de biscuiți zambetani. Nu-mi amintesc să existe o altă rețetă, pe care s-o fi transformat în atât de multe versiuni, cum este ACEASTA a biscuiților cu marțipan. Îmi place foarte mult ce-o ieșit acum și deși cărțile zic că ziua 40 e cu înălțări, tot un moment trist am marcat cu ei. Acuș îi puteam pregăti pentru 58 de ani, pe care nu-i va mai aduna niciodată însă. 


Ingrediente pentru 750 grame biscuiți umpluți cu marțipan (50 bucăți)


➤ Aluat

  • 55 grame unt 82% grăsime
  • 75 grame zahăr  brun
  • 85 grame miere
  • 270 grame făină
  • 3 grame bicarbonat de sodiu
  • 4 grame praf de copt
  • 1 ou

➤ Umplutură
  • 150 grame marțipan


➤ Decorare

  • 100 grame ciocolată neagră
  • 10 grame ulei
  • 15 grame migdale tocate



Preparare aluat pentru biscuiți cu marțipan și ciocolată neagră

1. Am pus untul și zahărul pe baie de aburi la topit. Colajul preparării aluatului este din 2014, atunci am folosit  zahăr tos. 
2. Peste untul topit am adăugat mierea.
3. Am cernut pulberile.
4. Am amestecat untul topit  cu ele și am obținut un aluat  sfărâmicios.


5. În aluatul nisipos am adăugat oul și l-am frământat până la omogenizare. Rezultă un aluat ușor lipicios, moale. 
6. L-am împărțit în două și fiecare bucată am înfoliat-o.
7. Le-am lăsat o oră la frigider. 


Decupare biscuiți și umplere cu marțipan

Înainte de a începe pregătirea biscuiților, am preîncins cuptorul la 170 de grade Celsius. 

8.  Am întins cu sucitorul prima bucată de aluat rece. Am uitat că foaia trebuie întinsă cât mai subțire. A mea o avut 1 centimetru grosime față de 2, 3 milimetri cât recomandă cartea. 

9. Pentru că am avut un baton de marțipan cu ciocolată de la Lidl, l-am tăiat și frământat. Doar ciocolata care s-a desprins ușor de marțipan am îndepărtat-o.  


10. Cu forma pătrată de 3.5 centimetri am decupat aluatul. Am uitat și să înțep cu furculița fiecare bucată.


11. Marțipanul l-am întins foaie. Pentru a nu se lipi, am presărat puțin zahăr pudră.  Cu aceeași formă de la aluat am decupat pătrate, pe care apoi le-am tăiat în 4. 


12. Pe jumătate dintre bucățile de aluat decupat am așezat câte un pătrățel de marțipan.


13. Cu pensula  trecută prin apă am udat ușor marginile restului de pătrate. 

14. Am acoperit fiecare marțipan cu câte un pătrat de aluat umezit și am presat marginile pentru lipire. Nu se vor lăți mult, i-am așezat cât mai aproape unii de alții. 

15. Am așezat biscuiții în tava tapetată cu hârtie de copt. 

16. I-am copt la 170 de grade,  12 minute până s-au rumenit ușor. Se ard foarte repede, este suficient să li se coloreze marginile și-s gata. 


17. I-am lăsat la răcorit în tavă. Sunt fragili fierbinți.

Identic am pregătit și a doua bucată de aluat de la frigider. Resturile rămase de la decupare, le-am refrământat și redecupat până la epuizarea aluatului. 


Decorare biscuiți cu marțipan

18. Am topit ciocolata tocată mărunt amestecată cu uleiul pe baie de aburi. 

19.  Ținând fiecare pătrățel de câte un colț, l-am scufundat pe jumătate în ciocolata topită. Am scuturat excesul de ciocolată. Am lăsat biscuiții pe grătar la scurs și uscat. 


20. După câteva minute am presărat pe ciocolată migdale tocate. Ciocolata nu trebuie să se întărească complet, altfel nu se mai lipesc migdalele. 

21. După întărirea ciocolatei biscuiții se pot suprapune într-o cutie cu capac. Rezistă bine câteva săptămâni. Eu i-am predat cu bogdaproste în aceeași zi. 

Sunt atât de aromați, fragezi, delicioși, frumoși. Minunați! 


ALTE MENȚIUNI

  • Sursa de inspirație pentru acești biscuiți este rețeta doamnei Laura Laurențiu - ACEASTA
  • Aromele recomandate în rețeta originală:  câte 1/2 linguriță rasă de scorțișoară, ghimbir, cardamom, cuișoare. Deși n-am folosit arome speciale, B. de la prima-nghițitură o zis că-s cea mai bună turtă dulce biscuiții mei. 
  • Am folosit zahăr brun pentru că-mi place mult aroma sa în dulciuri, dar în cazul biscuiților marțipanul domină toate celelalte ingrediente. 
  • Din ultima bucățică de aluat am modelat o bilă în interiorul căreia am introdus o bucățică de marțipan rotunjit. După coacere, marțipanul s-a rumenit ușor și n-a fost prea gustos. Mi-am propus să mai testez și varianta aceasta. 
  • Am adăugat ulei în ciocolată pentru luciu. Poate lipsi. 
  • Datorită mierii, biscuiții devin mai fragezi pe măsură ce sunt păstrați. 
  • Pot fi pregătiți și cu două săptămâni înainte de consum. 
  • Celelalte (peste 40) rețete de biscuiți (dulci or sărați) din arhivă sunt adunate sub eticheta ACEASTA

___________________

➽ Începusem prin a scrie că există în arhivă mai multe modele pentru biscuiții cu marțipan și miere. Nu le găsesc decât pe acestea trei, deși îmi aminteam de mult mai multe. 

1. Decorarea din 2013


2. Biscuiți pascali, anul 2014


3. Decorare cu ciocolată albă în  2014. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu