miercuri, 2 noiembrie 2011

Fursecuri cu dovleac


În timp ce lucram dovleacul pentru coşul cu toamna şi priveam plăcintarul rămas încă de la prăjitura regală mi-am imaginat ce frumoşi ar fi sub formă de fursecuri şi nu de pastă din zahăr!



Pentru 30 de fursecuri, 5 le-am prăjit în ulei, n-au mai avut loc în tava de copt, bune-s gogoşile cu dovleac!, deci:
- 300 gr dovleac dat pe răzătoarea mică şi călit cu o lingură de unt
- 150 gr unt moale
- 3 gălbenuşuri
- 150 gr zahăr pudră+ 1 plic zahăr vanilat
-1/2 plic  praf de copt
- 300 gr făină
- sare
Untul la temperatura camerei bătut spumă cu zahărul, adăugate, pe rând, gălbenuşurile, sarea, apoi piureul de dovleac şi la sfârşit  făina cu praful de copt, frământate într-un aluat omogen, care se lasă la frigider 30 de minute.
Am făcut biluţe pe care le-am crestat cu ajutorul unui cuţit, dar cum aluatul a fost  moale, din naştere s-au turtit;
O linguriţă de aluat am tăvălit-o prin cacao şi am făcut codiţele.
Le-am copt 15 minute în cuptorul bine încins anterior;
Am rătăcit 3 bucăţi pentru a le testa frăgezimea în timp, unul dintre fursecuri a supravieţuit 3 zile proaspăt, celelalte n-au mai reuşit să termine proba:)
Iubesc dovleacul! Mai am un plăcintar de vro 3 kilograme, prima dată repet fursecurile acestea!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu