duminică, 5 decembrie 2010

Bomboane aproape fondante



Asta ca sa nu le spun direct pe nume, adica fondante ratate!
Cum m-am indragostit de cosuletele din ciocolata, asta ca sa nu spun ca am facut o obsesie pentru ele si cum iara aveam de daruit, am hotarat sa incerc si altfel de bomboane. Pe net n-am gasit mari variatii, toate-s unt, lapte praf, alune, intr-un final m-am oprit la doua retete. Una de bomboane umplute cu ganache, cealalta de fondante. Dar, cum darul acesta trebuia sa fie foarte special, am esuat la ambele retete. O sa le mai incerc!


Pentru fondant: teoria spune ca se face un sirop de zahar, peste care se adauga zeama de lamaie si miere de albine, se mixeaza bine pana cand se transforma intr-un aluat fainos, acesta e fondantul!

Practica mea: 200 gr de zahar acoperite cu apa se pun la foc. Am avut grija sa nu caramelizeze, adica am tot pensulit cu apa rece peretii vasului, trebuia sa faca spuma, n-o facut, lasat pe foc pana cand o picatura din sirop lasata libera in apa rece nu se dizolva, ci devine o bobita solida. Apoi cand proba aceasta este trecuta se rastoarna compozitia intr-un vas tinut pana atunci la rece cu zeama de la jumatate de lamaie si o lingurita de miere. Ceea ce ar fi trebuit sa poata fi mixat, la mine s-o intarit bocna instant. Am pus iara pe foc, s-o topit, am mixat pana mi s-o facut rau, de albit si fainit n-o vrut chip! Atunci am adaugat 100 gr unt, 100 gr lapte praf,ca sa fie si alba si fainita!
Zaharul in apa pus la foc
Siropul de zahar omogenizat cu unt si lapte praf.












150 gr arahide crude caramelizate cu 3 linguri de zahar si apoi macinate.







Aluatul final adica: siropul de zahar cu mierea si zeama de lamaie, untul, laptele praf, arahidele macinate.
Gogonele de aluat, 50 in final!

Am topit la bain marie 100 gr ciocolata neagra cu unt si am tavalit fiecare bucatica de aluat. La cateva am adaugat nuca de cocos dupa tavaleala, la restul am desenat cu ciocolata alba sau neagra deschisa.















Eu tin post, nu le stiu gustul, se pare ca-s tare faine cu zeama de lamaie.Teoretic ar trebui sa fie ingrozitor de dulci, cica nu-s!
Pe cele cu umplutura le-am ratat pentru ca teoria era sa pensulesc forma cu ciocolata topita sa pun crema si apoi iara sa pensulesc cu ciocolata capac. In practica am pensulit forma si nu am mai putut desprinde, am incercat sa pun folie si sa pensulesc, la desprindere bomboanele ramaneau ciufulite. Dar, mai cercetez, le reusesc eu cand n-o mai fi important!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu