luni, 1 august 2016

Guguluf cu afine - RVSN (1)



Rețete Vechi în Straie Noi - se vrea republicarea unor dulcegării care dispar foarte des din bucătăria mea.
Primul episod este dedicat unui guguluf pe care l-am încercat în 2013,  după rețeta Paulei Gafițescu și pe care-l refac întotdeauna când nu-i vreme pentru complicăceli da-i musai d-un ceva delicios de dăruit. Fu pentru mama, care o-nceput apoi postitu.

În toamna lui 2013 l-am publicat în varianta cu struguri proaspeți, de astă dată e modelul apropiat rețetei originale, cu afine. Congelate am avut, congelate am pus.

L-am copt în forma de guguluf cu diametrul de  23 centimetri.

INGREDIENTE
* 250 grame făină + 2 linguriţe praf de copt + un praf de sare + vanilină
* coaja de lămâie, folosesc Dr Oetker
* 2 linguri suc de lămâie
* 150 ml iaurt
* 4 ouă, care fură de țară
* 150 grame unt moale, 82% grăsime o fost
* 300 grame zahăr
* 200 grame afine congelate, din congelator le-am pus direct în aluat

Am mixat spumă  untul cu zahărul și am adăugat  ouăle pe rând, apoi alternativ iaurt şi prafuri (făină, vanilină, sare, praf de copt), la final coaja şi zeama de lămâie. La sfârșit am adăugat afinele și le-am încorporat c-o spatulă în compoziție. Au fost cam multe.



În forma de guguluf unsă cu unt şi tapetată cu făină, nu prea bine, dovadă că jumate o rămas prins în formă, am turnat aluatul.  În cuptorul preîncins, 60 de minute la foc mic,  penultima treaptă l-am copt. 



După coacere (testul scobitorii curate) se mai lasă 5 minute în tavă, apoi se răstoarnă pe un grătar.
L-am pudrat cu lapte praf când era răcit complet.

Este aromat, ușor umed, dulce spre foarte dulce, are mare succes printre neamurile mele pretențioase (excepție mama de la pretențioșenie, nu de la succesu gugulufului).



Revin, tot săptămâna asta, cu tortul pe care ar fi trebuit să șadă 92.

2 comentarii:

  1. Fain guguluful tău. Dacă pt.bunica scrii ,,ar fi trebuit " să înțeleg că ai avut peripeții ?! Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana, ești o naivă incurabilă! Tu chiar crezi, după atâta vreme de când mă asiști, că eu pot reuși făr sa ratez?! Data asta pociongu e URIAȘ! Public miercuri pățania.

      Ștergere