luni, 19 octombrie 2015

Tort cu trandafiri galbeni - filă de jurnal



-  Maria,  facem un tort pentru Principesă ?!
-  Facem, Ale!



Și-n clipa aia în capu  meu o reaterizat cel mai elegant tort zambetan, ăsta,  chiar de trudeam căluțul - aci arhivat, tot mă năpădiseră grijile cele noi:
- N-am fondant roșu, de-l comand cu 50 de lei, următoarea lui folosință va fi imediat după ce expiră, c-așa are grijă domnu Murphy ...
- Ia să conving io omu spre roz or galben că nu poci publica tort identic...

- Maria, să nu-l faci cu roșu! Cu galben, musai!
- Aha, există și un DD ce are în grijă nedubluri zambetane!

M-am teleportat de la mama c-o zi înainte de termen căci aveam doar 4 la dispoziție, or mie-mi trebe cel puțin 10 pentru un tortulit.

Prima zi a facerii - pe-nserat, după o sfântă zi ploioasă, mă urneam spre trandafiri. Îmi era groază de momentul în care voi ajunge la ultimile rânduri de petale și-i voi usca în cofraje de ouă, ceea ce-i va boți pentru veșnicie. Și atunci m-o pălit revelația, mă plimbam cu unu prin bucătărie, îl fluturam a uscare, exact cum fac cu unghiile proaspăt ojuite, dacă-i atârn la uscat de țeava de gaze ?!  că i-aș duce pe culmea rufelor, dar le trebe umbrelă ...



Și așa am reinventat roata - am așezat cu fundu în sus, într-o carafă,  suportul  pentru rola de hârtie , ceea ce mi-a asigurat cei mai grozavi trandafiri din toate timpurile și mi-s tare mândră că n-o fost un drum decât de 5 ani pân aci!




Ziua a doua - repede 3 blaturi, repede câtă frunză, câtă iarbă, repede rândurile cu 5, 7 petale.
Pentru tava de 26 cm, am folosit exact cantitățile de la minitort (3 ouă, 90 gr făină, 90 gr zahăr, 25 ml ulei, am renunțat la praful de copt) de 3 ori, pentru fiecare foaie în parte.




Mai fură și de iederă neajunse la pozat și nici pe tortul livrat
Ziua a treia - creme, asamblare - este rețeta de la minitort: foaie pandișpan trampată cu sirop de zahăr ars, cremă de unt cu cacao și stafide, crema de vanilie cu unt și nuci caramelizate (cremele au fost din 3 gălbenușuri, deci de 3 ori cantitățile de la torturile mici) - aci în arhivă minitorturile.


50 grame nuci, arahide, migdale + 50 grame zahăr ars

Pentru sirop: 50 grame zahăr ars, 200 ml apă, esență de rom

A patra zi după scripturi - acoperire cu unt - 150 grame și pdz - 500 grame, plus întâia decorare. Diagonalele sunt din pastă de cacao. Din păcate, am văzut că am crema scursă pe lângă blaturi, dar nu l-am îndreptat, îmi fu teamă că nu-l pot îmbrăca în unt, ceea ce oricum o fost chinu naibi.




Încă nu controlez aparatul cel nou, pe cât de nefocusate scoate fotografiile, pe atât de necentrate le public
Căci,  între timp,  Ana m-o trimis spre sucire la un tort fabulos și io m-am aruncat spre el făr să am decupatorul potrivit.





În zori,  o apelez iară  pe Ana, era ceva în neregulă cu tortul dar nu mă dumiream ce.
Deși am avut în timpul meșterelii în fața ochilor trandafiri și frunze reale, abia dupa ce am văzut primele poze, m-am dus să verific ce nu era în regulă cu aranjamentele mele, frunzele erau prea rășchirate, habar n-aveam că n-au codițe lungi și că în vârf nu au frunze mici.



Ana o descoperit că diagonalele nu-s terminate, că frunzele îs multe și trandafirii nepuși în valoare,  io am executat.
Acum privind prima variantă, îmi place mai mult decât cea finală, de refăceam doar frunzele, îl salvam.

A cincea zi - căci între timp am mai primit una de la orânduire - am reparat ce am mai putut în condițiile strâmbe de la start.



Inginerești - 3.2 kg, 13 cm înălțime decorat, 26 cm diametrul, 20  ore de muncă dulce. Trandafirii la interior din fodekor alb colorat cu roșu și galben, la exterior cu galben, frunzele din fodekor colorat galben cu albastru.

Ziua șase, ziua șapte - stai Mărie cu inima gâtuită de emoții, că-ți va trimite Ale verdictu cândva, anu ăsta.

Am avut o căruță de emoții pentru că:
- drumul tortului o fost lung între 5 rezerve congelate care-l puteau accidenta oricând
- pentru că nu am folosit blat lateral, una dintre cele mai proaste decizii din toate vremile, asta e, am certificarea că eu nu poci lucra și astfel
- pentru că era însiropat, blatul de sub pdz doar pe partea cu crema, restul foilor cu marginile neînsiropate
- pentru că s-au adunat multe zile între facere și consum, ceea ce nu fu iară decât proastă comunicare



Mă bucur că am avut șansa unui nou tort cu pdz, e primu dupa 9 luni de la tortu gravidă - aci pe blog. Nu-mi doresc un altul prea curând, îs mai faine dezbrăcatele unde grijile țin doar de oare se va prăbuși, oare crema asta se va identifica în gustul total, oare cum îi dreg marginile astea ....

- La mulți ani, Femeie!

La închiderea ediției: mi-o trimis Ale deștu ăla ridicat, parcă nu era mijlociul,  cu mesajul:
Fu deosebit de apreciat!
 
- Da, bine, doar am murit și înviat pentru asta!
----------------

- Ana, mai avea nevoie de un cerc jos ?!

4 comentarii:

  1. Frumos tortul Dacă verdictul lui Ale te-a mulțumit restul e ...poveste. Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Toate-s poveste, Ana! Dacă tot îs atât de efemere, măcar povestea lor să ne rămână.... Îți tare mulțumesc pentru sfaturi!

      Ștergere
  2. Mie imi place mult mai mult cum ai ornat tortul prima data ♥♥♥ Trandafirii sunt absolut superbi ♥♥♥

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai am o comandă de trandafiri pentru 1 decembrie, mi-i teamă că n-o să mai ating nivelul acestora, deși în mintea mea ingineria e limpede acum :)

    RăspundețiȘtergere