marți, 22 noiembrie 2011

Tort de post cu ananas



Nu de foarte multe ori mi-am aniversat ziua de naştere din post cu tort. În Oraşul cel Vechi îmi plăcea să cumpăr tort de îngheţată şi să-l împart în faţa sobei cu lemne arzând trosnitor. Anul în care 19 noiembrie a fost prima zi cu zăpadă este şi el aniversare dragă.
Anul acesta am făcut trei torturi, să-mi fie!
Două mici de post şi unul de frupt.
Pentru un tortuleţ (jumătate de kilogram - 5 porţii) în forma de 15 cm:
* blatul - negresa de post - 200 ml apă minerală
                                       - 2 linguri gem
                                       - 3 linguri nucă mărunţită
                                       - 3 linguri margarină topită
                                       - un plic - 45 gr - praf de budincă cu gust de ciocolată
                                       - 1 lingură pesmet
                                       - 2 linguri făină
                                       - 1/2 plic praf de copt
                                       -  esenţă de rom
                                       - sare

* jeleul de ananas -  un ananas prospăt sau o cutie compot de ananas
                             - un plic gelatină vegetală
Eu am început cu ananasul. La unul dintre torturi am avut un fruct proaspăt, la cel de al doilea ananas în compot. Am dat la blender 3/4 din bucăţile de ananas, am adăugat gelatina şi am pus pe foc compoziţia până la primul clocot. I-am adăgat din bucăţile rămase, fără 6, pe care le-am păstrat pentru deorarea finală. Am pus-o la închegat în forma acoperită cu folie.
Când sucul de ananas a fost întărit l-am îndepărtat din forma pentru a coace blatul.

Pentru negresa blat am amestecat toate ingredientele şi le-am turnat în forma unsă cu margarină şi tapetată cu pesmet. În cuptorul încins am copt-o 45 de minute la foc mic.
După răcirea blatului, am suprapus jeleul de ananas.

Am răzuit ciocolată de post şi am adăugat ananasul păstrat.

Ce-mi place mie când produsele de post au un succes mai mare decât cele de frupt! O fi curiozitatea, o fi "e chiar bun!" venit peste aşteptări de tort fad, nu ştiu!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu